نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 12:46

تالاب بوجاق میزبان 15 هزار مهمان مهاجر شد

رئیس اداره پارک ملی بوجاق از فرود بیش از 15 هزار پرنده مهاجر آبزی و‌ کنارآبزی در تالاب بین المللی بوجاق کیاشهر خبر داد و گفت: پارک ملی بوجاق به وسعت سه هزار و ۳۴۳ هکتار، همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر شمال اروپا و سیبری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، احسان باقری‌پور، رئیس اداره پارک ملی بوجاق امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهاجرت پرندگان به این تالاب بین‌المللی اظهار کرد: از آغاز فصل پاییز تاکنون بیش از ۱۵ هزار قطعه پرنده در تالاب بین‌المللی بوجاق کیاشهر فرود آمده‌اند.

وی با اشاره به انواع پرندگان مهاجری که به بوجاق آمدند، افزود: از جمله این پرندگان می‌توان به انواع مرغابی سانان، غاز، قو، پلیکان، آنقوت، تنجه اشاره کرد که البته امسال با توجه به تغییرات دمای هوا این مهمانان کمی دیرتر درپارک ملی بوجاق فرود آمدند.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق با تأکید بر غیرمجاز بودن شکار پرندگان در این تالاب گفت: هیچ‌گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا دامگذاری در پارک ملی بوجاق صادر نشده است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته باقری‌پور، پارک ملی بوجاق به وسعت سه هزار و ۳۴۳ هکتار در منطقه‌ای حفاظت‌ شده در بندر کیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان واقع شده که همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر شمال اروپا و سیبری است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613095

مهمترین اخبار ایران و جهان: