نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 18:21

پیش‌بینی ۶۳۳ شعبه اخذ رأی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در ایلام

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ۶۳۳ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش‌بینی شده است.

فرشید زرگوش دبیر ستاد انتخابات استان ایلام، روز شنبه ۲ دی‌ماه در نشست شورای اطلاع رسانی دولت گفت: اولین فرایند انتخابات مجلس که پیش ثبت نام بود، از مردادماه آغاز شد و ۴۴۲ نفر کار پیش ثبت نام خود را انجام دادند. 

وی افزود: در مرحله ثبت نام اصلی این تعداد ۲۲۹ نفر و نهایتاً ۱۵۵ نفر در هر ۲ حوزه انتخابیه استان تأیید صلاحیت شدند. 

دبیر ستاد انتخابات استان یادآور شد: هم اکنون در مرحله هیات نظارت استان هستیم که نتایج آن ۱۴ دی ماه اعلام می شود. 

وی عنوان کرد: شعب احداث رای در استان ساماندهی شده و ۶۳۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده است. 

زرگوش بیان کرد: به لحاظ افزایش دسترسی‌ مردم برای رای گیری، تعداد شعب اخذ رأی سیار در استان افزایش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه قومی و قبیله ای بودن استان ایلام برای انتخابات مثل شمشیر دولبه است رسانه ها در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند بیان کرد: رسانه های استان در اربعین نقش آفرینی کردند و در انتخابات نیز باید همین نقش آفرینی را داشته باشند البته باید هوشمندانه باید این قضیه ورود کرد. 

زرگوش گفت: دولت سیاست های خوبی در بخش های مختلف از جمله حوزه اقتصادی داشته است، رسانه ها این اقدامات را برای مردم تشریح و تبیین کنند. 

وی در پایان گفت: برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش می کنیم، از ظرفیت های بزرگان و معتمدین استان استفاده خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613595

مهمترین اخبار ایران و جهان: