نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 17:53

نظامی ارشد اوکراین: ارتش روسیه در منطقه »آودیوکا» توان رزمی خود را به نمایش می‌گذارد

مقام‌های نظامی اوکراینی و تحلیلگران روز شنبه به تحرکات نظامی روسیه برای تصرف شهر «آودیوکا» اشاره کرده و آن را نشانه توان رزمی نیروهای مسلح روسیه برشمردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی ارشد اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای روسیه برای اثبات توانایی رزمی خود به حمله به منطقه «آودیوکا» ادامه خواهند داد.

به گزارش منابع خبری، اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ روسیه و اوکراین نوشت، حمله بزرگ روسیه قریب الوقوع است. اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» نوشت، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نیروهای روس با وجود ضدحمله‌های اوکراینی در شمال شهر مورد مناقشه «آودیوکا» با استحکام مواضع خود در صدد یک حمله بزرگ هستند.

«رومن داشکویچ» نظامی ارشد اوکراین در این زمینه گفت: «روس‌ها همچنان سعی خواهند کرد در این مسیر به ما حمله کنند. آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند همچنان به پیروزی دست یابند. ما انتظار افزایش تحرک آنها را خواهیم داشت.»

وی مدعی تشکیل لایه‌های دفاعی اوکراین در این منطقه شد.  این مقام نظامی اوکراین افزود:« من فکر می‌کنم که قبل از ژانویه افزایش قابل توجهی تحرکات نیروهای روسیه مشاهده کنیم.»

«ایوان استوپاک» از تحلیلگران نظامی نیز گفته بود که فرماندهی نظامی روسیه به فرستادن افراد برای حمله به آودیوکا تا زمان تصرف کامل شهر ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی «کراسنوهورویکا» به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی کرده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر بیش از ۱۷ حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید  این شهر ادامه دارد.

در تحولی دیگر، در ادامه تلاش‌های غرب برای حفظ ارتش اوکراین مقابل ماشین جنگی روسیه، رسانه‌ها  از کمک تازه نظامی چهار کشور اروپایی به اوکراین برای ادامه جنگ با  ارتش روسیه خبر دادند.وبگاه «دیفنس اکسپرس» نوشت، استونی، ایسلند، آلمان و لیتوانی بسته‌های جدید کمک‌های نظامی را به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده‌اند.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568395

مهمترین اخبار ایران و جهان: