نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 15:22

تأیید صلاحیت ٢٧ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج

فرماندار قوچان گفت: از مجموع ۵۴ کاندیدای ثبت نام کرده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج، در مرحله هیأت اجرایی ٢٧ نفر تأیید صلاحیت و مابقی عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

عباسعلی صفایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار کرد: مراحل برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج به مرکزیت قوچان بر اساس قانون اصلاح شده جدید و آیین نامه در حال انجام بوده است.

وی با اشاره به انتخاب هشت معتمد هیأت اجرایی از میان ٣٠ نفر معتمدین این شهرستان در موعد مقرر، بیان کرد: پس از ثبت‌نام نهایی و الکترونیکی ۵۴ کاندیدا از ١٠٨ ثبت نام کننده مرحله اول، جلسات فشرده‌ای برای بررسی صلاحیت کاندیداها  در هیأت اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فرماندار قوچان تصریح کرد: از میان ۵۴ کاندیدا، صلاحیت ٢٧ نفر تأیید و ١۵ نفر عدم تأیید صلاحیت و ١٢ نفر هم عدم احراز صلاحیت شده‌اند که در موعد مقرر قانونی در سامانه وزارت کشور بارگذاری شد.

صفایی با یادآوری این موضوع که طی دو روز به صورت محرمانه وضعیت صلاحیت کاندیداها به آن‌ها ابلاغ شده است، گفت: افرادی که نسبت به این نتیجه اعتراض دارند از ٢١ آبان باید از طریق سامانه و بدون هرگونه مراجعه حضوری شکایت خود را ثبت کنند و پس از آن هم هیأت نظارت ۵٠ روز فرصت رسیدگی و بررسی صلاحیت‌ها را انجام و به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه در تعیین شعب اخذ رأی و برنامه‌های آموزشی نیز اقدامات در حال پیگیری و انجام است، افزود: تعداد شعب بر اساس بخش‌ها و شهرهای دو شهرستان قوچان و فاروج مشخص شده است و طی روزهای آتی مکان نمایش‌ها صورت می‌گیرد و پس از آن هم روند آموزش نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رأی آغاز خواهد شد.

فرماندار قوچان با تأکید بر اینکه کاندیداها تا ١۵ روز قبل از انتخابات فرصت دارند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند، بیان کرد: تلاش همه برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است اما کاندیداها باید چارچوب قانون را رعایت کنند و بدانند هرگونه تبلیغات زود هنگام توسط بازرسی و هیأت نظارت رصد می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت در ساعات اداری نباید له یا علیه کاندیدایی تبلیغ کنند و بر اساس قانون جدید هم فرمانداران، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آن‌ها در ساعات اداری و غیر اداری حق تبلیغات برای کاندیداها را ندارند.

پایان پیام/ ٧٠٠۴٣

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568207

مهمترین اخبار ایران و جهان: