نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 16:56

۴۲۷ نفر در مالخلیفه متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند

مدیرکل راه و شهر‌سازی چهارمحال و بختیاری گفت: در شهر مالخلیفه ۴۲۷ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند که از این تعداد تا امروز ۱۵۴ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسینعلی مقصودی صبح امروز در نشست شورای اداری مدیران شهرستان فلارد گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین‌های ملی واقع در حریم شهر را از منابع طبیعی تحویل گرفتیم و الحاق به محدوده در مرداد‌ و شهریور‌ماه در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۳ هکتار طرح تفکیکی اراضی انجام شده که در صورت تایید در کمیسیون ماده ۵ این اراضی در اختیار بنیاد مسکن به عنوان کارگذار قرار می‌گیرد.

مقصودی با بیان اینکه در شهر مالخلیفه ۴۲۷ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند، بیان کرد: از این تعداد تا امروز ۱۵۴ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

وی افزود: بر اساس نیازمندی شهر مالخلیفه در این اراضی ۲ دبستان، یک مجتمع آموزشی شامل دبیرستان و هنرستان و یک مجموعه مذهبی، درمانی، اداری و تاسیسات شهری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه محور گوشکی ـ قره شامل ماده ۲۳ نشد، بیان کرد: بر اساس پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور این طرح به پروژه محور شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: جهت اجرای طرح با پیمانکار محلی به طول ۱۰ کیلومتر با مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و برآورد هزینه کل طرح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مقصودی در پایان گفت: ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس‌جمهور به اعتبار اولیه اضافه شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582351

مهمترین اخبار ایران و جهان: