نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 09:54

استاندار آذربایجان‌غربی: به‌دنبال مدیریت مصرف آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه هستیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آب از رویکردهای مهم بخش کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در بازدید از نمایشگاه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی  ماشین‌آلات و صنایع کشاورزی در ارومیه با اشاره به اینکه این استان قطب تولیدمحصولات کشاورزی در کشور است، اظهار داشت: افزایش بهره وری و مدیریت مصرف آب از رویکرد های مهم بخش کشاورزی است.

وی افزود: ۳۳ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است ولی ارزش افزوده این بخش کمتر از ۱۶ درصد است و لازم است بر بهره وری بخش کشاورزی متمرکز شویم.

معتمدیان تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا کشاورزان، شرکتهای فعال استانی، اتحادیه ها، تشکلها با حضور و بازدید از دستاوردهای به نمایش گذاشته شده، از فنآوری و یافته های جدید تحقیقاتی در بخش کشاورزی بهره مند شوند.

وی با تاکید بر استفاده از علوم روز دنیا در فعالیت‌های کشاورزی استان، اظهار کرد: ارتقای علم و دانش کشاورزان در افزایش راندمان بخش کشاورزی اثر گذار است.

معتمدیان گفت: در حوزه آبریز دریاچه ارومیه با توجه به شرایط خاصی که بر دریاچه حاکم است، سیاستگذاری‌های کلانی در ستاد احیا انجام گرفته و مطابق با ان سیاستگذاری‌ها هم ماشین الات و ابزار مورد نیاز سخت افزاری را باید فراهم کنیم تا بتوانیم بخش مصارف آب را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سعی می شود در کنار افزایش بهره وری، کشاورزان ارزش افزوده بیشتری را به دست آورند. 

وی بیان کرد: توجه به الگوی کشت از دیگر اولویت و سیاست های بخش کشاورزی است که باید سعی شود با اقناع سازی، ترویج و آموزش قدم های بیشتری برای تحقق این موضوع برداشته شود.

 مقام عالی استان ابراز امیدواری کرد ، با اتمام سیاست‌های سخت افزاری و عملیاتی ستاد احیای دریاچه ارومیه، همزمان با افزایش بهره وری تولیدات ، شاهد کاهش مصرف آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه باشیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582707

مهمترین اخبار ایران و جهان: