نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 09:01

کلاهبرداری به سبک تماس از رادیو جوان

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: گاهی شکات در اظهارات خود بیان می‌کنند که مثلا شخصی از رادیو جوان با آن‌ها تماس گرفته و عنوان کرده که شما برنده خوش شانس 20 میلیون تومان پول شده‌اید و سپس با این بهانه که جهت اهدای جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان هستیم حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

مرتضی عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هر جرمی که در فضای مجازی رخ دهد ماموریت آن با پلیس فتا است. 

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به شگردهای مختلف کلاهبرداری، افزود: گاهی شکات در اظهارات خود بیان می‌کنند که به طور مثال شخصی از رادیو جوان با آن‌ها تماس گرفته و عنوان کرده که شما برنده خوش شانس ۲۰ میلیون پول شده‌اید و سپس با این بهانه که جهت اهدای جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان هستیم حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

وی اضافه کرد: با این شگرد که اطلاعات محرمانه فرد و کدی را که به تلفن همراه ارسال شده برای شخص کلاهبردار ارسال می‌شود و پس از دقایقی کاربر متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود می‌شود.

عسگری ادامه داد: مجرمین شماره خود را بر روی خط رادیو‌ جوان منتقل می‌کنند که کاربر شکی در این خصوص نداشته باشد و از روی اطلاعات شخص و کد ارسال شده و سرور بانک حساب شخص را خالی می‌کنند.

وی افزود: یکی از جرایمی که در فضای مجازی بسیار رخ می‌دهد سواستفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد است که مجرمان از این اطلاعات برای ایجاد مزاحمت، اخاذی، تهدید و هتک حیثیت استفاده کرده و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: برای جلوگیری از این گونه جرایم افراد باید هنگام انتشار اطلاعات شخصی خود به تبعات آن نیز فکر کنند و در صورت مشاهده این‌گونه جرایم با شماره ۳۴۶۸۵۶ پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تماس بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617351

مهمترین اخبار ایران و جهان: