نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 20:58

وداع مردم تربت جام پس از ۵ روز میزبانی با پیکر مطهر شهید خوشنام

آیین تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید ۲۱ ساله بی سر گمنام دفاع مقدس در تربت‌جام در ۴۰ نقطه از دیار وحدت و همدلی با حضور پرشور و شعور مردم برگزار گردید و هم‌زمان‌ با ایام فاطمیه فضای این شهرستان معطر به عطر لاله فاطمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از تربت‌جام، امروز هم‌زمان با ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور امامان جمعه و جماعات، فرماندار، فرماندهان و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاه های اجرایی، اصناف و کشاورزان و دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم شیعه و اهل‌سنت از محل تیپ ۳۸ زرهی، خیابان المهدی تا میدان ولیعصر(عج) تشییع شد و شرکت کنندگان با نوحه خوانی و سینه زنی و سردادن شعارهای حماسی بر ادامه راه شهیدان تاکید کردند.

 

این لاله‌ غرق به خون افتاده منطقه مهران(کله قندی) و عملیات والفجر ۳ و ۵ شبانه روز مهمان ویژه مردم دیار وحدت و همدلی، شهر عرفان و ادب جامی ها و سرداران شهید علیمردانی ها و شریفی ها بود.

عطر نسیم جان فزای لاله فاطمی در فضای شهر پیچیده بود و عاشقان و دلدادگان میراث گرانبهای جهاد و شهادت را در هر کوی و بزن به حاشیه جاده ها و ورودی شهرها و روستاها کشانده بود و مشتاقانه چشم انتظار پیکر مطهر شهید خوشنام عملیات والفجر هشت بودند.

با رسیدن آمبولانس حامل پیکر مطهر شهید، خادمان امام عشق، امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، همرزمان و رفقای قدیمی شهید و یاران امروزی او، پیکر مطهر را بر روی دستان خود در مسیر از قبل تعیین شده با عزت و شکوه خاصی تشییع کردند.

 

این میهمان الهی و شهید ۲۱ ساله بی سر گمنام دفاع مقدس که بیش از ۴۰ سال در منطقه مهران در گمنامی به مادر سادات اقتدا کرده بود، نسیم بهشت و بوی خوش کربلا را به این دیار بخشید و پیامی از آیات الهی را به مومنین و دلدادگان این مسیر تعالی بخش به ارمغان آورده بود.

او آمده بود تا بار دیگر با روح آسمانی خود آیه "ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون"را بر دلهایمان نازل کند. او آمده بود تا ما را از خواب غفلت بیدار کند و دلمان را زنده کند و آسمان دلمان را به نور الهی عطر آگین نماید و جان افسرده و گرفتارمان را با نور صفا و معنویت خویش صفا ببخشد.

این واسطه فیض الهی، این شهید زهرا تبار بار دیگر مظلومیت دخت نبی مکرم اسلام را در این ایام فاطمیه فریاد می زد چرا که او شهیده راه ولایت است. این گمنامان خوشنام از قبیله عشقند و با امام عشق عهد عاشقی بسته‌اند و بر سر این عهد جان شیرین خویش را فدا کردند.

این ستاره آسمانی ماموریتی فرا زمینی دارد، شاید در سحرگاهان، دلشکسته ای با چشمانی اشکبار و با دستانی فقیر و نیازمند به سوی الله، ملتمسانه دیدار شهید را آروز کرده و مورد اجابت قرار دهد.

او آمده است نور افشانی کند و زنگار و غبار غفلت را از دل‌های افسرده ما بزداید و آینه دل ما را به نور الهی جلا و صیقل دهد، چرا که شهدا زنده اند و صاحب کرامت و "عند ربهم یرزقون".

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603007

مهمترین اخبار ایران و جهان: