نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 14:07

استاندار آذربایجان‌غربی از توسعه زیرساخت‌های شهرستان میرآباد خبرداد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های شهرستان میرآباد در حوزه های مختلف توسعه یافته و روند اجرای طرح هادی برای بهبود معابر و امکانات شهری تسریع می‌شود‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جمع روستای آلواتان از توابع شهرستان میرآباد اظهار داشت: با پیگیری مطالبات مردم روستاهای مختلف شهرستان میرآباد در سطح شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نیازها و مشکلات مردم منطقه رفع خواهد شد.

وی افزود: مطالبات به حق مردم در قالب شهرستان افزایش یافته و تغییرات و تامین امکانات در حوزه های مدیریت شهری، درمانی، آموزشی و رفاهی باید برای مردم منطقه محسوس باشد.

 معتمدیان همچنین با تاکید بر تسریع روند تخصیص اعتبارات برای فراهم سازی زیرساخت ها در شهرستان میرآباد، خاطرنشان کرد: جهت استقرار بخش اداری برای خدمتگزاری به مردم، ساختمان اداری در میرآباد راه اندازی شده و دیگر ساختارها نیز برای جلوگیری از مراجعه مردم منطقه به سردشت و شهرستان های اطراف، به زودی مستقر خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به رفع نیازهای مردم منطقه در حوزه درمانی نیز اشاره کرده و افزود: برای کاهش مشکلات بخش درمانی در شهرستان میرآباد، تصمیماتی درخصوص راه اندازی پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان میرآباد، اضافه کرد: اقداماتی درخصوص تجهیز، نوسازی و ارتقاء مدارس منطقه آغاز شده و مدرسه کانی سیب نیز بازسازی خواهد شد.

مقام عالی استان‌ در ادامه با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری به مردم منطقه، افزود: زیرساخت های شهرستان میرآباد در حوزه های حمل و نقل، جاده ها، آبرسانی، گازرسانی و ... توسعه یافته و روند اجرای طرح هادی برای بهبود معابر و امکانات شهری تسریع خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه تامین مسکن نیز اشاره کرده و یادآور شد: نیاز جوانان روستایی در حوزه تهیه زمین و ساخت مسکن، توسط بنیاد مسکن و با ارائه تسهیلات قرض الحسنه در روستاهای منطقه، تامین می شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال زایی و مزایای گردشگری منطقه، افزود: در راستای احداث بوم گردی در روستاهای شهرستان میرآباد، تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع رفع نیازهای عشایر منطقه در حوزه های راه و آبرسانی، تصریح کرد: تدابیر لازم برای خدمات رسانی شایسته به عشایر شهرستان میرآباد و همچنین ارائه تسهیلات برای اشتغال زایی در حوزه های دامداری و شیلات منطقه، اندیشیده شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به توجه ویژه دولت سیزدهم به معیشت مردم در مرزها نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به فرصت های کم نظیر در مرزها برای پیشرفت و آبادانی، شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم مرزنشین منطقه فراهم خواهد شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر حفظ کرامت انسانی مرزنشینان، اظهار داشت: با فراهم سازی زیرساخت مناسب و تامین شرایط لازم، مردم مناطق مرزی استان از درآمد و منافع مرزها بهره مند خواهند شد.

وی در پایان، تامین زیرساخت لازم برای راه اندازی بازارچه های مرزی در آذربایجان غربی را ضروری دانسته و افزود: تلاش می شود، مردم منطقه با فعالیت بازارچه های مرزی، از کسب و کار جدید، شغل پایدار و درآمد ثابت برخوردار شوند.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559695

مهمترین اخبار ایران و جهان: