نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 06:36

مصرف گاز در بیش از 1300 موتورخانه مشترکین کردستان بهینه‌سازی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از اصلاح و بهینه‌سازی یک هزار و 375موتورخانه با هدف کاهش مصرف گاز در استان خبر داد.

 احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اجرای طرح رایگان اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در  کردستان در حال اجراست و همه مشترکین که دارای سیستم حرارت مرکزی هستند، می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.goc.nigc.ir در این طرح ثبت‌نام کنند و از مزایای آن به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: تاکنون در راستای طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه منازل مسکونی، واحدهای تجاری و ادارات دولتی، یک هزار و 371 واحد موتورخانه در این استان اصلاح و بهینه‌سازی شده است.

وی عنوان کرد: اگرچه اجرای طرح یادشده از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است اما بیشتر درخواست‌کنندگان مربوط به سال 1401 است و تاکنون 451 اشتراک خانگی دارای موتورخانه در کردستان اصلاح و بهینه‌سازی شده است.

فعله‌گری اظهار داشت: طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌های مشترکین خانگی، تجاری، اداری و مدارس با هزینه شرکت ملی گاز و به صورت رایگان توسط مجریان ذی‌صلاح انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان توضیح داد: طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها شامل سه بخش عایق‌کاری تمامی لوله‌های آب گرم، مخازن و کویل‌ها، تنظیم و سرویس مشعل و نصب رسوب‌گیر الکترونیکی است.

وی با اعلام اینکه برای 336 موتورخانه در بخش های ادارات ، مدارس  و واحدهای مسکونی معاینه فنی صادر شده است، اذعان کرد‌: با بررسی روند مصرف موتورخانه‌های بهینه شده، انتظار می‌رود به میزان 10 الی 20 درصد مصرف گاز در دوره مشابه صرفه‌جویی شود.

فعله‌گری یادآوری کرد: برای اجرای طرح بهینه‌سازی یک هزار و 371 واحد موتورخانه در استان کردستان، 70 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تاکنون موتورخانه 42 درصد در بخش خانگی، 35 درصد در بخش آموزشی، 21 درصد در بخش ادارات دولتی و یک درصد در بخش تجاری و مذهبی استان اصلاح و بهینه‌سازی شده است.

انتهای پیام 2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154495

مهمترین اخبار ایران و جهان: