نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 22:54

تبادل کالا در گمرک اینچه برون به ۱۳۰ دستگاه تریلر در روز رسید

گرگان- استاندار گلستان گفت: تبادل کامیونی از مرز اینچه برون که به صفر رسیده بود در حال حاضر از ۱۳۰ کامیون در روز گذشته و ما به دنبال صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از گلستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه استاندار گلستان شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهارکرد: تا پیش از این دولت، منطقه آزاد اینچه برون مصوبه‌ای روی کاغذ بود و حتی مهر هیأت دولت را هم نداشت.

استاندار گلستان افزود: پس از پیگیری‌ها انجام شده اساسنامه قانونی منطقه آزاد نهایی شده و پس از آن هیأت مدیر عامل و مدیرعامل آن منصوب خواهد شد.

وی گفت: ۲۱ نفر از نخبگان استان احصاء و به وزیر امور اقتصادی معرفی شده اند و ما برای آن طرح جامع هم ظرف مدت یک سال آماده کردیم.

زنگانه ادامه داد: تبادل کامیونی که به صفر رسیده بود در حال حاضر از ۱۳۰ کامیون در روز گذشته و ما به دنبال صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از استان هستیم.

وی ادامه داد: چشم انداز توسعه برای استان تعریف کردیم و ۳۱ سند بخشی توسعه برای استان آماده کردیم و مقرر شده در افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم استان به میانگین درآمد سرانه مردم در کشور برسد.

استاندار گلستان گفت: اقدامات زیادی در حوزه راه‌های استان انجام شده و از ۳۴ کیلومتر جاده آق قلا به بندرترکمن که موسوم به جاده مرگ شده بود تا کنون عملیات تعریض ۱۷ کیلومتر انجام شده و تلاش می کنیم با اجرای کامل این پروژه در سال‌جاری تا انتهای سال ۱۴۰۲ چیزی به نام جاده مرگ در استان نداشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138907

مهمترین اخبار ایران و جهان: