نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 17:44

حدود ۲۰۰ هزار تن سیب تولید آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حدود ۲۰۰ هزار تن سیب تولید شده باغ‌های این استان در سه ماه پایانی سال گذشته صادر شد که این روند بدون محدودیت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی روز یکشنبه در گفتگوی خبری افزود: بهمن سال گذشته بیش از ۱۵۷ هزار تن سیب از استان صادر و برای اسفند نیز مجوز صادرات ۴۰ هزار تُن دیگر به صادر کنندگان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برای کنترل قیمت میوه در بازار شب عید و تعطیلات نوروزی، صادرات این محصول متوقف شد ولی از ۱۵ فروردین به بعد دوباره صادرات سیب بدون محدودیت و با تسهیل گری در جریان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از اتحادیه تولیدکنندگان سیب هم اکنون ۱۲۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان باقی مانده که بخشی از آن در داخل مصرف و مابقی هم از طریق مجاری قانونی صادر خواهد شد.

شهبازی با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک میلیون تن سیب در آذربایجان غربی تولید می‌شود، گفت: توسعه سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و از سرمایه گذاران این بخش‌ها حمایت لازم انجام می‌شود.

باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند؛ از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138451

مهمترین اخبار ایران و جهان: