نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:40

رقابت دانش‌آموزان نخبه اردبیلی در رویداد قرآنی

اردبیل- همزمان با هفته معلم، بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل عصر پنجشنبه در مراسم آغازین مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان اردبیل اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان اردبیل در این رویداد حاضر شده تا رقابت نفس‌گیری را با هم داشته باشند.

غفور حضوری تصریح کرد: این مسابقات در رشته قرائت و تحقیق، حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان نواحی و مناطق مختلف استان اردبیل با هم و در کنار هم رقابت کرده و برترین‌ها راهی مسابقات منطقه‌ای شوند.

وی گفت: در دوره اول متوسطه حفظ قرآن در پنج جز اول و آخر و در دوره دوم متوسطه نیز حفظ قرآن در ۱۰ جز اول و آخر قرآن کریم ملاک آزمون خواهد بود تا از بین شرکت‌کنندگان نفرات منتخب راهی مرحله قطبی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور باید با کلام قرآن، مفاهیم و مبانی آن آشنا شده و فرصت تعلیم و تعلم بیشتری را پیدا کنند.

حضوری با گرامیداشت هفته معلم، یاد و خاطره شهید مطهری را به عنوان متفکر جهان اسلام گرامی داشت و خاطرنشان کرد: این شهید والامقام اندیشمند متفکر اسلامی است که آثار او می‌تواند مبنای علمی و تربیتی نسل آینده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آثار و رفتار این شهید والامقام بدون شک با اهداف نظام تعلیم و تربیت همراه و هماهنگ است و انتظار می‌رود معلمان با ابتکار و خلاقیت خود در رویدادهای مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی حاضر شده تا در قالب جشنواره «معلم خلاق» تجلیلی را از آنها داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش تنها از روش دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود و در برخی موارد نیز آزمون استخدامی با رعایت قوانین و مقررات خاص به انجام می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188851

مهمترین اخبار ایران و جهان: