نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 09:31

خبر خوب| زرین‌دشتی‌ها گلریزان کردند تا آبرو بخرند/ کمک ۷ میلیاردی خیرین برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد

خیرین زرین‌دشتی دیشب، با برپایی جشن گلریزان، گرد هم آمدند و با همت ستودنی خود ۷ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از  زرین‌دشت، مدتهاست که رنج انتظار آمدن پدرش از چشمهایش سرریز می‌کند. انتظاری کُشنده، در حالی که می‌داند هست، ولی نیست‌.

بابا در سفر است، سفری تا انتهای میله‌های سرد سلولهای ملال آور، همانجایی که سهمش از اعتماد نابجای او به رفیقش حکایت داشت.

او بچه است نه مرام و معرفت میداند و نه از رفاقت و از رکب زدن هایش ، اما تا دلت بخواهد با دردِ دوری، آشناست و شبها با چشم گریان سر به بالین میگذارد. 

با همه بچگیش، نبودن بابایش را به خوبی حس میکند و این چه مصیبت رنج آوری است برای مادری که در نبود همسرش باید جور نبودنش را بکشد و مردانه بایستد و قامت خم نکند.

 او سهمش از آغوش پدر فقط هفته ای یکبار است،(البته اگر شرایط دیدار مهیا باشد) آن هم در فضایی بی شباهت به خانه اشان، تصورش هم دردناک است که بابا نمیتواند با او همبازی شود، او را در آغوش بکشد و برایش قول اسباب بازی دلخواهش بدهد.

بدهی سنگین پدر، با قرض از این و آن شدنی نیست، او سرمایه اش از دست رفته و نمیتواند پاسخگوی چکهای بلامحل طلبکارانش باشد و آنجاست که از این و آن میشنود، ممکن است پدرش تا به ابد پشت میله ها بماند.

گلریزان، تبلور رویش شکوفه های وصال در اوج نومیدی

اما در اوج‌ نا امیدی‌ها، همیشه کور سوی امیدی هست و خوشبختانه چند سالیست که سنت حسنه گلریزان با تاسی از کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در کشور کلید خورده است، جشنی که به واقع تبلوری از رویش شکوفه های وصال در اوج نا امیدی است.

ناگفته پیداست، از هر دستی بدهی از همان دست پس میگیری و قطعاً پاشیدن بذر خوبی در مزرعه زندگی، پاسخش از سوی پروردگار عالمیان رویش جوانه های بی شمار و با برکت و همچنین پرسود ترین تجارت دنیاست.

در همین راستا و با همت انجمن حمایت از زندانیان زرین دشت، شب گذشته جمعی از خیرین نیک اندیش این شهرستان برای ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سالن مجالس گلها، گلریزانی از جنس مهرورزی و عاطفه برپا کردند، جشنی که در آن خیرین با کمک‌های نقدی خود آبرو خریدند و لبخند به لبهای دردمند خانوادهای زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان نشاندند. 

پدر و مادرهایی که با عمل به آیه شریفه «فَاستَبِقُوا الخَیرات»آمده بودند تا با پیشی گرفتن در کارهای خیر با انفاق داراییشان به اندوه والدین و همسران و فرزندان زندانیان جرایم غیر عمد پایان دهند.

قُلک‌های دانش آموزانی که زمینه‌ساز آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شد

در ادامه این گردهمایی، در اقدامی تحسین برانگیز و شاخص، دانش آموزان آموزشگاه ابتدایی پروین اعتصامی شهر حاجی آباد (مرکز شهرستان زرین دشت)  برای گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد شهرشان قلکهایشان را شکستند و موجودی یک میلیون‌ و چهارصد هزارتومانی حاصل از پول توجیبی هایشان را برای رهایی پدران گرفتار در حبس، ارسال کردند،دانش آموزانی که با دستانی کوچک و دل‌هایی بزرگ برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت کردند و تصویری از ایثار و نوعدوستی از خود به نمایش گذاشتند.

 بدون شک بخشنده بودن بیش از آن که توانایی مالی بخواهد قلب بزرگی می‌خواهد و خیرین و دانش آموزان نونهال زرین دشتی یکبار دیگر ثابت کردند که این اقدامشان مصداق گذشت، ایثار و همدلی است.

گلریزان نمونه بارز نوعدوستی

در حاشیه این مراسم خیرخواهانه که با حضور مسئولان و ۴۰۰ نفر از خیرین این شهرستان با شکوه هر چه تمام تر همراه با ضیافت افطاری برگزارشد، فرماندار زرین دشت در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کمک خیّران و مسئولان در جشن گلریزان نمونه بارزی از فرهنگ نوعدوستی در جامعه است، خواستار کمک بیشتر مردم و مسئولان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شد.

رسول بهمنی، با تاکید بر ضرورت کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، اظهار داشت:تعهد اجتماعی و تقویت حس نوع‌ دوستی یکی از شاخصه‌ های اجتماعی دین اسلام است که امید میرود همه ما به‌عنوان یک مسلمان بتوانیم این شاخصه را در وجودمان تقویت کنیم.

وی ضمن قدردانی از مشارکت خیرین ، دهیاران و  شهروندان شریف زرین دشتی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی ابراز کرد: با این اقدام خیرخواهانه، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گردانید بلکه موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شوید.

۴/۵ میلیارد بدهی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد زرین دشتی

در ادامه رئیس اداره زندان شهرستانهای داراب و زرین دشت نیز در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر زندانی از شهرستان زرین دشت در زندان داراب دوران محکومیت خود را به سر میبرند که از این تعداد، ۱۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد چشم امیدشان به خیرین است‌.

جواد بهزادی با ذکر این نکته که مجموع بدهی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان زرین دشت ۴/۵ میلیارد تومان است، ابراز امیدواری کرد که با مساعدت خیرین نیک اندیش زمینه آزاد سازی این زندانیان فراهم شود.

اشتغال ۳۱ نفر از زندانیان زرین دشتی در کارگاه خیاطی

در ادامه مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان زرین دشت در گفتگو با خبرنگار فارس از مساعدت ۷میلیارد ریالی خیران این شهرستان در جشن گلریزان امسال خبر داد و بیان داشت: بحمدلله مردم نیک اندیش شهرستان زرین دشت تعامل بسیار خوبی با این انجمن دارند که جای بسی قدردانی است.

محسن ظهرابی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال با هدف ایجاد درآمد پایدار برای فرد زندانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها از اولویت های مهم این انجمن است، عنوان کرد: از دی ماه سال گذشته تا کنون شرایط آزادی ۶۰ نفر از زندانیان این شهرستان بصورت جهاد باز فراهم شده است که از این تعداد ۲۳ نفر در گارگاه خیاطی و ۸ نفر در کارگاه اسکاچ بافی مشغول بکار شده و تعداد دیگری از زندانیان نیز در شهرداری حاجی آباد به فعالیت های عمرانی مشغول و دارای درآمد شده اند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت خیران در کمک به زندانیان شهرستان زرین دشت،اعلام کرد: یک دستگاه خودروی ون توسط یکی از خیران این شهرستان به قیمت خرید سابق خود به بهای ۵۰ میلیون تومان اهدا شده است که کار ایاب و ذهاب خانواده های زندانیان برای انتقال به زندان به عهده دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زرین دشت، همچنین از اهدای ۴ دستگاه چرخ خیاطی توسط خیرین برای اشتغال زندانیان در کارگاه خیاطی نیز سخن گفت و بیان کرد: هزینه های درمان ۸ نفر از زندانیان بعلاوه پرداخت هزینه انتقال چند زندانی به زندانهای محل زادگاه خود نیز در مدت اخیر انجام شده است.

شهرستان زرین دشت به مرکزیت شهر حاجی آباد با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر در جنوب شرقی استان فارس واقع شده است.

گزارش از: آمنه سپهر

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158907

مهمترین اخبار ایران و جهان: