نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:17

پیش بینی تردد بیش از ۲۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق

سنندج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: طبق برآوردها و پیش بینی‌ها، انتظار داریم امسال استان کردستان میزبان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در جلسه هماهنگی تأمین زیرساخت‌های لازم اربعین حسینی اظهار کرد: سال گذشته پیش بینی شده بود که کردستان پذیرای ۱۰ هزار نفر از زائران خواهد بود که این میزان به ۷۶ هزار زائر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: با در نظر گرفتن همه جوانب و طبق برآوردها امسال استان با رشد سه برابری تردد مسافران مواجه خواهد شد که پذیرایی و اسکان بخش زیادی از این زائران نیازمند برنامه ریزی منسجم و هماهنگی میان دستگاه‌ها است.

رمضانی خاطرنشان کرد: برای اربعین امسال باید برخی از اولویت‌های مسیر تردد زوار بررسی و کارهایی اجرایی و عملیاتی شود تا به نسبت سال قبل شاهد تغییرات محسوس در این رابطه باشیم.

وی افزود: اینکه مرز باشماق برای تردد زوار بازگشایی شده است فرصتی برای استفاده از برکات آن و ایجاد مودت و وحدت بیشتر در میان مردم را فراهم می‌کند که این فرصت را به هیچ وجه نباید از دست داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157751

مهمترین اخبار ایران و جهان: