نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 12:58

مدارس «راهیان کوثر» در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدارس «راهیان کوثر» با هدف اصلاح سیستم آموزشی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ظهر امروز در حاشیه دیدار با مربیان و معلمان که در آموزشگاه معراج اندیشه سمنان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم انجام شد، اظهار کرد: روز معلم اهمیت بسیار زیادی دارد و ناظر بر نقشی است که معلمان در تعالی و تحول بنیان‌های دینی و اجتماعی در بسترسازی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی دارند.

وی افزود: معلمان در هر جامعه‌ای نقش دارند؛ اما نقش معلمان در جامعه اسلامی بسیار برجسته‌تر است؛ چراکه هدف نهایی اسلام، تکامل و تربیت انسان و به عبارتی، انسان‌سازی است و این نقش را در هر جامعه‌ای، معلمان بر عهده دارند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: هر جامعه‌ای که معلمانی معتقد و کارآمد داشته باشد و بتواند در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها دانش‌آموزان خود را به‌خوبی رشد دهد و تربیت کند، آینده‌اش تضمین می‌شود.

دامغانی با اشاره به وجود معلمان متعهد و کارآمد در نظام آموزشی کشور و استان سمنان افزود: گواه این مدعا، حضور قشر جوان متعهد و متخصص دانشگاهی است که حاصل و برآمده تربیت همین معلمان هستند.

وی به اجرای طرحی به نام مدارس راهیان کوثر در استان سمنان از سال گذشته اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف اصلاح سیستم آموزشی ایجاد شد و از سال تحصیلی آینده، ورود جدی‌تری در زمینه مدارس راهیان کوثر خواهیم داشت.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش استان سمنان با مجموعه سپاه استان بیان کرد: هدف از ایجاد راه‌اندازی مدارس راهیان کوثر، ارائه الگوهای آموزشی و تربیتی در مدارس مدل و نمونه است و تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

پایان پیام/74003/ک/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183051

مهمترین اخبار ایران و جهان: