نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 18:18

چهاردهمین جشنواره سنتی گل غلتان در امیریه دامغان برگزار می‌شود

دامغان- رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از برگزاری چهاردهمین جشنواره گل غلتان در شهر امیریه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره زنده نگه‌داشتن آیین نیاکان و کمک به رونق گردشگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبر پور عصر سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر به میزبانی فرمانداری دامغان ضمن بیان اینکه چهاردهمین جشنواره گل غلتان در شهر امیریه دامغان برگزار می‌شود، ابراز داشت: بنای تاریخی ارگ سپهسالار و بنای دختر ناصرالدین شاه میزبان این مراسم است.

وی افزود: این جشنواره ضمن زنده نگه داشتن آئین نیاکان به ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و رونق گردشگری و اقتصادی منطقه نیز می‌تواند کمک کند و همچنین به ایجاد شور و نشاط اجتماعی نیز بین مردم تبدیل شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان بابیان اینکه این جشنواره‌ها می‌تواند فرصت خوبی را برای کارآفرینی فراهم کند، ابراز داشت: با برگزاری این جشنواره‌ها ظرفیت‌های گردشگری شهر امیریه دامغان نیز به عموم مردم شناسانده خواهد شد.

اکبر پور ضمن بیان اینکه برگزاری این جشنواره طی سه روز متوالی سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت ماه فصل رویش گل‌های محمدی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: این مراسم در امیریه قدمت صد ساله دارد و سال ۸۹ در زمره نخستین آثار معنوی استان سمنان ثبت ملی شده است.

وی افزود: طبق باور اهالی در برگ گل غلتاندن نوزادان ضمن ایجاد طراوت و شادابی در نوزادان حساسیت‌های فصلی و بیماری‌های فصول را از آنها دور می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183695

مهمترین اخبار ایران و جهان: