نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 18:24

فرهنگ دینی، بهترین سوغات مردم کردستان است

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: مردم کردستان در طول تاریخ مردمانی دین‌دار بوده‌اند و فرهنگ دینی بهترین سوغات مردم این استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان عصر امروز در همایش تجلیل از مدرسین برتر مدارس علوم دینی استان کردستان، با بیان اینکه فرهنگ برگرفته از دانش است، اظهار کرد: مردم کردستان در طول تاریخ مردمانی دین‌دار بوده‌اند و فرهنگ دینی بهترین سوغات مردم این استان است.

وی با اشاره به اینکه علم دارای ارزش ذاتی است، دین مبین اسلام ارزش و بهای بالایی به علم داده است، افزود: خداوند متعال اول علم بعد سخن از خلقت به میان می‌آورد و علم را مقدم بر خلقت شمرده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خاطرنشان کرد: این دانش قرآنی که به برکت انسان‌ها تحقق پیدا کرده به انسان عظمت می‌دهد و او را به تعلیم قرآن راهنمایی می‌کند چرا که زندگی انسان بدون قرآن ارزشی ندارد.

حجت‌الاسلام  لطفیان، با اشاره به اینکه در سوره کهف سه داستان بیان شده است که شامل ماجرای اصحاب کهف، موسی و خضر و ماجرای ذوالقرنین است، عنوان کرد: در هرکدام از این سه داستان برای یک هدفی هجرت اتفاق افتاده که شامل هجرت اصحاب کهف، هجرت حضرت موسی با جناب خضر و هجرت ذوالقرنین است.

وی اذعان کرد: اصحاب کهف از دربار پادشاه ظالم زمانشان به کوهی در خارج از شهر برای حفظ ایمان و عقیده از دستبرد نامعنا که می‌خواهند دزد ایمان و عقیده مردم بشوند، هجرت کردند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت افزود: «مدرسه علمیه و مسجد» بهترین پناهگاه برای حفظ و عقیده مردم هستند.

حجت‌الاسلام لطفیان اضافه کرد: حضرت موسی (ع) به سوی جناب خضر(ع) با هدف تحصیل علم هجرت کرد در واقع هر انسانی می‌تواند بر مبادی قرآنی انجام دهد.

وی گفت: ذوالقرنین با هدف رفع محرمیت و دفاع از مظلومان به سوی قومی که به استضعاف کشیده شده بودند، هجرت کرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، با اشاره به اینکه هجرت پایان راه نیست، افزود: براساس معارف اسلامی انسان بعد از هجرت باید به مقامی برسد که مورد رضایت خداوند باشد.

حجت‌الاسلام لطفیان تصریح کرد: حرکت به سوی تقوا، علم، جهاد در راه خداوند و پیشی گرفتن نسبت به خوبی‌ها و به مقام استادی رسیدن  چهار معیاری مهمی است که خداوند برای پیامبر اکرم(ص) قرار داده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183807

مهمترین اخبار ایران و جهان: