نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 14:09

احداث نمازخانه در مسیرهای ارتباطی ایلام در اولویت باشد

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: احداث نمازخانه در مسیرهای ارتباطی ایلام در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری ظهر روز چهارشنبه در نشست ساماندهی نمازخانه‌های سر راهی استان ایلام اظهار کرد: در ورودی و خروجی‌های استان نیازمند ایجاد مراکز فرهنگی - مذهبی هستیم که در این راستا احداث نمازخانه در سه‌راهی کارزان، مسیر قلاجه به ایوان (محدوده ساتیان) و پل سیمره از اولویت‌های ما برای ساخت نمازخانه هستند که باید در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: به عنوان اولین پروژه این حوزه، ساخت نمازخانه در سه‌راهی کارزان آغاز و روند ساخت آن توسط راهداری پیگیری می‌شود.

وی، استفاده از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت را یکی از راه‌های تامین اعتبار احداث نمازخانه دانست و گفت: نمازخانه‌هایی که احداث می‌شوند باید با زیربنای محدود و با معماری ساده باشند تا در هزینه صرفه‌جویی شود، ضمن اینکه کنار این سازه‌ها حتماً باید سرویس بهداشتی نیز احداث شود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: در بسیاری از مناطق مورد نیاز، افرادی برای واگذاری زمین اعلام آمادگی کرده‌اند تا نمازخانه در آنجا احداث شود.

هژبری، خواستار تعیین تکلیف مسجد روستای کاور دهلران شد و افزود: نیازهای واقعی مساجد استان باید برآورد شوند تا با استفاده از ظرفیت بنیادها و هلدینگ‌ها بخشی از نیازهای این اماکن رفع شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و نظارت دستگاه‌های ذیربط در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: باید متولی نگهداری از ظرفیت‌های موجود و همچنین نمازخانه‌هایی که احداث شده مشخص گردد تا در طول سال دچار فرسایش و تخریب نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در پایان با انتقاد از تغییر کاربری نمازخانه‌ها و مساجدی که مورد استفاده زوار اربعین قرار می‌گیرند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان از واگذاری و تغییر کاربری نمازخانه‌ها و مساجدی که مورد استفاده زوار اربعین قرار می‌گیرند، خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185707

مهمترین اخبار ایران و جهان: