نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 12:54

دیدار مردمی رئیس دیوان عدالت اداری در گلستان

رئیس دیوان عدالت اداری در جریان سفر سه روزه خود به گلستان امروز در دیدار مردمی، درخواست های مراجعان را شنید و دستورهای لازم برای بررسی و پیگیری را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ حجت الاسلام ظهر امروز حکمت‌علی مظفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی از متقاضیان درخواست سرعت در رسیدگی ها بودند که بنا بر ضرورت درخواست ، دستور رسیدگی خارج از نوبت صادر شد.

وی افزود: برخی از متقاضیان هم درخواست سرعت در اجرای احکام صادر شده در دیوان داشتند که در این بخش هم پیگیری می کنیم و اگر احراز شود دستگاهی علی‌رغم این که می توانسته بدون عذر موجه در اجرای حکم استنکاف کرده،  قطعا دیوان از ظرفیت قانونی و حقوقی استفاده می کند و برخورد لازم با مدیران مربوطه را  انجام می دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از درخواست های مراجعان رسیدگی دوباره به آرای قطعی شده در دیوان برای بررسی مستندات ارائه شده بود که در این بخش هم اظهارات و مستندات را ملاحضه می کنیم و اگر احراز شد که رای برخلاف قانون صادر شد قطعا برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض در دیوان ارجاع خواهد شد.

حجت الاسلام مظفری افزود: نتیجه اولیه رسیدگی به درخواستهای امروز مراجعان، طی دو هفته، به صورت تلفنی به آنان اعلام می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در سفرهای استانی با مدیران دستگاه هایی که پُرپرونده هستند نشست های تخصصی در سه بخش کار و تامین اجتماعی، مسائل اقتصادی و شهرسازی و حوزه اداری و استخدامی برگزار می کنیم تا دغدغه های دیوان به این مدیران منتقل شود و از مدیران بخواهیم بدون ضرورت به طرح دعوا در دیوان،  نسبت به پاسخگویی به مردم و درخواست های آنان دستور دهند.

وی افزود: مطالب ، ابهامات و سوالاتی که مدیران دارند نیز در جلسه پاسخ داده می شود و راهکارهای قانونی مناسب برای تسریع در اجرای احکام ارائه خواهد شد.
رییس دیوان عدالت اداری برای سفر سه روزه و ملاقات با مردم به استان گلستان سفر کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185695

مهمترین اخبار ایران و جهان: