نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:04

لرستان در حوزه آبزی‌پروری پیش‌رو است/ با مدیرانی که در تراز دولت نباشند برخورد می‌شود

رئیس شیلات کشور با بیان اینکه لرستان یکی از استان‌های الگو و مطرح در حوزه آبزی پروری است، گفت: این در حالی است که لرستان جزو‌ استان‌های غیر ساحلی‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن حسینی در حاشیه برگزاری همایش ملی شیلات در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این همایش را تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: نقش آفرینی شیلات هدایت سرمایه بخش خصوصی در تولید آبزیان به عنوان یک پروتئین با ارزش حائز اهمیت است.

 وی بیان کرد: همه مدیران کل کشور‌ باید با تحقق برنامه تحولی که منطبق با ظرفیت‌های تولید است در راستای افزایش تولید و ارزان سازی محصول تلاش کنیم.

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات کشور گفت: به دنبال این هستیم که با افزایش بهره‌وری و ایجاد زیرساخت‌ها شعار سال یعنی مهار تورم و رونق تولید را محقق کنیم.

حسینی با تاکید بر افزایش سرانه مصرف آبزیان، خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش تولید آبزیان کم کردن فاصله از مزرعه تا سر سفره از اهداف برگزاری این همایش است.

وی میزان تولید انواع ماهیان کشور را در سال۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: تولید انواع ماهیان در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۲ هزار تن افزایش پیدا کرده است، پیش‌بینی ما این است که میزان تولید انواع ماهی به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن برسد.

رییس سازمان شیلات کشور اظهار کرد: افق تولید انواع ماهیان در برنامه هفتم، دو میلیون و ۶٠٠ هزار تن است.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه لرستان یکی از استان‌های الگو و مطرح در حوزه آبزی پروری است، گفت: این در حالی است که لرستان جزو‌ استان‌های غیر ساحلی‌ است، در واقع یکی از اهداف برگزاری این همایش معرفی استان به عنوان الگو است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرو بودن لرستان در حوزه آبزی پروری حاصل مدیریت دقیق و صحیح است.

رییس سازمان شیلات کشور در خصوص جا به جایی مدیر کل شیلات خوزستان هم توضیح داد: از یک ماه پیش مدیرکل شیلات خوزستان جا به جا و تیم جدید وارد استان شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی ما با هر مدیری که در راستای مدیر تراز دولت انقلابی نباشد برخورد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت و پرش ماهیان خاویاری در استان نیز،گفت: ۱۷۶ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با تولید ۳ هزار و ۶۰۰ تن تولید گوشت و یازده تن خاویار در کشور وجود دارد.

رییس سازمان شیلات کشور بیان کرد: با توجه به اینکه خاویار ایرانی برند جهانی است، امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌ها تولید ماهیان خاویاری به دو برابر افزایش پیدا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186307

مهمترین اخبار ایران و جهان: