نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 18:30

عملیاتی شدن 90 درصد پروژه‌های هاب شتر در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۹۰ درصد پروژه‌های ایجاد مرکز منطقه‌ای (هاب) شتر در راستای تکمیل زنجیره پرورش شتر در استان عملیاتی شده و در فرآیند تولید قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های ایجاد مرکز منطقه‌ای (هاب) شتر در استان اظهارداشت: تاکنون ۹۰ درصد پروژه‌های ایجاد مرکز منطقه‌ای (هاب) شتر در راستای تکمیل زنجیره پرورش شتر در استان عملیاتی شده و در فرآیند تولید قرار گرفته است.

وی  افزود: مطابق با شعار سال«مهار تورم و رشد تولید» تکمیل پروژه‌های مربوط به حوزه دام سبک و سنگین که با محوریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از حدود ۲ سال قبل عملیاتی شده، پیگیری می‌شود و در دستور کار است.

وی گفت: در راستای اجرای پروژه‌های هاب شتر، در شهرستان زیرکوه طرح احداث میدان عرضه دام و کشتارگاه دام سبک و سنگین اجرا شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان نهبندان، میدان و کشتارگاه دام و ایجاد بزرگترین مرکز قرنطینه در منطقه حیدر آباد عملیاتی شده و در بیرجند نیز مرکز «به نژادی شتر» به عنوان بخش پیشران طرح هاب شتر در دشت بجد  شهرستان  واقع شده و اصلاح مراتع بیش از ۱۱۷ هکتار از اراضی مطرح است.

به گفته اشرفی در شهرستان طبس هم میدان دام و کشتارگاه دام سبک و سنگین در حال اجراست.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این راستا با پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طی ۲ سال گذشته، بیش از هزار نفر شتر و ۴۰ هزار رأس دام سبک وارد استان کرده است که توانسته به ارزش افزوده و تکمیل این زنجیره کمک کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: متناسب با شعار امسال، رشد تولید در بخش کشاورزی و تولیدات دامی استان در برنامه کاری قرار دارد تا رشد مناسبی را داشته باشیم از طرفی به تکمیل رنجیره پرورش شتر هم کمک کنیم.

اشرفی با اشاره به مشکلاتی که در اجرای پروژه‌های هاب شتر در استان مطرح شده، گفت: لازم است زیرساخت‌ های لازم در شهرستان‌های مربوط اعم از گاز، برق و آب و راه دسترسی از اعتبارات سال جاری تأمین شود.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127795

مهمترین اخبار ایران و جهان: