نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:10

صدور 700 هزار برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی

نماینده مردم در تبریز مجلس گفت: ۷۰۰ هزار برگه مالیاتی برای خانه های خالی صادر شده و این موضوع صرفا بری کنترل افرادی که قصد سوداگری و اخلال در قیمت مسکن را دارند تمرکز شده است.

روح الله متفکرآزاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: خروجی مجلس طی دو سال اخیر اکثرا مصوبات در حوزه معیشتی و اقتصادی است، متاسفانه به صورت ذاتی مجلس مظلومیت‌هایی دارد و آن این است که تصمیمات مجلس بر روی کاغذ بوده و تا اجرایی نشود نمی‌توان فهمید که مجلس چه اقداماتی داشته است، دولتی باید باشد که آن را اجرا کند و البته وقتی هم دولت‌ها در صوت اجرای طرحی آن را به نام خود تمام می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوری اسلامی ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم در جامعه موضوع مسکن بود و همانگونه که دولت سیزدهم شعار ساخت ۴ میلیون واحد مسکن را در دوره انتخابات مطرح کردند و البته موضوع ساخت ۴ میلیون مسکن مصوب مجلس بوده و رئیس جمهور فعلی نیز بر اجرای آن تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: وزیر اسبق در دولت سابق معتقد به ساخت مسکن نبودند، با توجه به این موضوع مساله مالیات بر خانه‌های خالی مطرح و تبدیل به قانون شد و اجرای آن در دولت فعلی آغاز شد چرا که دولت قبلی گفت زیرساخت اجرای این قانون را نداریم، اما در دولت فعلی پس از اجرای این قانون تا به امروز حدود ۷۰۰ هزار  برگه مالیاتی برای خانه های خالی صادر شده و این موضوع صرفا بری کنترل افرادی که قصد سوداگری و اخلال در قیمت مسکن را دارند تمرکز شده است.

متفکر آزاد در رابطه با دستمزد کارگران بیان کرد: متاسفانه یک اشتباه مفهومی در کشور وجود دارد، فکر می‌کنیم با افزایش دستمزد کارگر قیمت تمام شده کالا به اندازه‌ای افزایش خواهد یافت که به تولید ضرر خواهد زد و رشدو تولید صدمه خواهد دید.

وی ادامه داد: سهم کارگر و دستمزد کارگر در قیمت تمام شده کالا در ایران بین ۶ تا ۸ درصد و در خوش بینانه ترین حالت ۱۰ درصد است،در حالی که  این موضوع در کشورهای اروپایی ۳۰ درصد است. با وجود تمام مسایل سال گذشته می‌گفتند تعدیل نیرو خواهد شد در حالی که بر اساس آمار با افزایش نیرو مواجه بودیم، متاسفانه این نگاه منفی باید در جامعه اصلاح شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128595

مهمترین اخبار ایران و جهان: