نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 13:55

سرعت تندباد در مشگین‌شهر به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سرعت تندباد در شهرستان مشگین شهر در ابتدای امروز به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با فعالیت سامانه ناپایدار و پیرو هشدار سطح نارنجی صادر شده طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از شهرستان‌های کوثر و خلخال به ترتیب با ۱۹ و ۱۸ میلیمتر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرعت باد از مشگین شهر با ۹۴ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های روزهای آینده هواشناسی بیانگر آن است با ادامه فعالیت این سامانه طی امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین وزش بادهای تند تا شدید گاهی با گردوخاک، پدیده غالب در مناطق مرکز و جنوبی استان و شهرستان گرمی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: رگبار باران و رعد و برق پراکنده طی امروز در بعضی ساعات به ویژه در شهرستان‌های خلخال و کوثر و با شدت کمتر در سایر شهرستان‌ها پیش بینی می‌شود.

محمدی ادامه داد: در روز جمعه از شدت وزش باد کاسته شده و بارش در نواحی محدودی از استان انتظار می‌رود، در روز شنبه هفته آینده وزش بادهای جنوبی گاهی تند کماکان در منطقه تداوم خواهد داشت.

وی افزود: از روز یکشنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی به منطقه دمای هوا به طور محسوس کاهش یافته و هوای خنک در سطح استان تا روز سه شنبه هفته آینده استقرار خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد، تصریح کرد: مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت هواشناسی با استناد به منابع معتبر آخرین اطلاعات را از سایت اداره کل هواشناسی دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145207

مهمترین اخبار ایران و جهان: