نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 18:28

تدوین نقشه راه قرآنی کرمانشاه در قرارگاه قرآنی پیگیری می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: تدوین نقشه راه قرآنی کرمانشاه در قرارگاه قرآنی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف احمدی در نشست خبری که بعد از ظهر پنجشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در محلات شهر و روستا آن‌طور که باید فضای قرآنی را شاهد نیستیم و فقر قرآنی در جامعه به شدت احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است، گفت: در استان کرمانشاه گام‌های خوبی در حال حاضر در زمینه قرآن برداشته شده و تشکیل قرارگاه قرآنی در استان در راستای این موضوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: قرارگاه قرآنی استان کرمانشاه با پیگیری‌های استاندار و حضور فعال تمامی دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی تشکیل و قرار است با فعالیت آن در طول سال برنامه‌های قرآنی در این قرارگاه تدوین شود.

وی ادامه داد: گام مهم این قرارگاه در وهله اول تدوین نقشه راه قرآنی استان است و قرارگاه نقطه اتصال مساجد و تکایای استان خواهد بود و برنامه‌های قرآنی را پیگیری خواهد کرد و در حال حاضر برنامه‌های متعددی در این قرارگاه پیشنهاد شده که بعد از ماه مبارک اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج آموزه‌های قرآن، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما در این قرارگاه این است که قرآن در حد ترتیل و تلاوت و حفظ و تفسیر نماند و در تلاش هستیم بتوانیم دستورات و اخلاق قرآنی را در جامعه پیگیری و اجرایی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: قرآن برنامه جامع زندگی است و اگر این برنامه در سطح جامعه پیاده سازی شود بسیاری مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم، مرتفع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145995

مهمترین اخبار ایران و جهان: