نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:32

موافقت با مرخصی منجر به آزادی 28 زندانی مرکز خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با مرخصی منجر به آزادی ۲۸ زندانی ندامتگاه مرکزی بیرجند موافت‌ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز به همراه مسئولان قضایی از زندان مرکزی بیرجند بازدید و دیدار چهره به چهره‌ای با مددجویان زندانیان استان داشت.

وی هدف از این بازدید را بررسی مشکلات زندانیان و تسریع در رسیدگی به پرونده های آن‌ها عنوان کرد و افزود: حضور در میان زندانیان و شنیدن مشکلات آن ها به زندانی امید می بخشد و او متوجه خواهد شد کسانی هستند تا پیگیر مشکلات زندانیان باشند که این خود سبب می شود تا تحمل زندانی در ندامتگاه آسان شود.

در بازدید رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از زندان مرکزی بیرجند با مرخصی منجر به آزادی ۲۸ نفر زندانی موافقت شد و ۱۰۰ نفر از زندانیان بند باز در اجرای ماده ۱۹۱ آئین نامه اجرائی سازمان زندان ها به مرکز مراقبت الکترونیکی برای استفاده از پابند الکترونیک معرفی شدند.

در ادامه این بازدید با حضور مسئولان قضائی، بازداشتگاه عمومی زندان مرکزی بیرجند افتتاح شد.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این استان از محدود استان هایی است که در آن متهمانی که با قرار بازداشت می شوند جدا سازی شده و مستقیم وارد بند بسته نمی شوند. 

وی افزود: وجود بازداشتگاه عمومی در کاهش جمعیت کیفری در بند بسته موثر است و در مسائل آموزشی و کاهش آسیب های اجتماعی نقش قابل توجهی ایفا می‌کند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141095

مهمترین اخبار ایران و جهان: