نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 23:01

حضور ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۱ هزار و ۴۲۶ نفر شرکت کردند که ۴۸۵ نفر آن ها جذب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری روز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دانشگاه کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضور بیش از ٥٣٤ هزار و ٤٠٤ داوطلب در سراسر کشور و در ٢٣٢ شهرستان امروز اردیبهشت ماه برگزار شد که از این تعداد ١١ هزار و ٤٢٦ نفر شرکت کننده از استان کردستان در ٧ شهرستان بودند.

وی افزود: بیش از ٨٠ درصد ثبت‌نامی‌ها در این آزمون را بانوان به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سهمیه جذب استان کردستان در این آزمون ٤٨٥ نفر است که ٣٢ نفر سهمیه جذب آموزگار ابتدایی (استثنایی) و ٤٥٣ نفر نیز سهمیه استخدام آموزگار ابتدایی است.

ازهاری اعلام کرد: بر اساس سهم تفکیک جنسیتی نیز ١٧٤ نفر از بانوان و ٣١١ نفر از آقایان شرکت کننده در این آزمون استخدامی پس از طی فرآیندهای قانونی استخدام خواهند شد.

وی به تقویم زمانی برگزاری آزمون‌های استخدامی در نیمه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال‌جاری نیز شاهد برگزاری ٢ آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مقاطع تحصیلی مختلف در استان کردستان خواهیم بود.

ازهاری خاطرنشان کرد: امیدواریم از طریق آزمون‌های استخدامی پیش‌رو تعداد دیگری از داوطلبین واجد شرایط خدمت در دستگاه‌های اجرایی جذب و بکارگیری شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174595

مهمترین اخبار ایران و جهان: