نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 13:46

آموزش حلقه‌های میانی گام نخست تحقق تمدن نوین اسلامی است

شیراز- مسئول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی زمانی امکان پذیر خواهد بود که حلقه‌های میانی تقویت و آموزش دیده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین احسان قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: اجرای کارگاه‌های آموزشی موعود پژوهی یکی از فعالیت‌هایی است که توسط این اداره در تمامی شهرستان‌های استان فارس اجرایی شد.

وی ادامه داد: محورهای آموزشی این کارگاه پژوهشی بر اساس کتاب «انتظار، بایدها و نبایدها» تدوین و در تمامی شهرستان‌های استان فارس اجرایی شده لازم به ذکر است که این دوره پژوهشی مختص فعالان فرهنگی، ائمه جماعت، کارکنان دولت و طلاب و روحانیون سراسر استان فارس بود.

قاسمی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان کارگاه‌های آموزشی - معرفتی نیز در نظر گرفته شده و تاکنون دو دوره از این کارگاه‌های آموزشی با عنوان‌های «فاطمه پژوهی و موعود پژوهی» برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه حوزه آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی فارس وظیفه معرفت افزایی و افزایش مهارت‌های دینی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: شناخت افراد تأثیرگذار اجتماعی و آموزش آنان برای تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از اولویت‌هایی است که بر عهده این بخش بوده و در این راستا نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد نظیر ولایت مداری و …شرایط برای کنشگری اجتماعی این افراد فراهم شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: تقویت حلقه‌های میانی برای اثرگذاری اجتماعی یکی دیگر از وظایفی است که بر عهده این نهاد بوده و تلاش شده تا در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی آموزش‌های متناسب با این موضوعات در اختیار افراد اثر گذار اجتماعی نظیر اساتید دانشگاه، فعالین فرهنگی، طلاب و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124907

مهمترین اخبار ایران و جهان: