نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 11:38

حمله موشکی اوکراین به دونتسک با یک کشته و چند زخمی +فیلم

ارتش اوکراین در شب عید پاک بیش از 20 موشک به مناطق غیرنظامی دونتسک شلیک کرد که در نتیجه آن یک نفر جان خود را از دست داد و دست‌کم 6 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دنیس پوشیلین» سرپرست جمهوری خلق دونتسک از حمله ارتش اوکراین به این منطقه در شب عید پاک و کشته شدن دست‌کم یک نفر و زخمی شدن 6 نفر دیگر خبر داد.

 

 

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در حالیکه عبادت‌کنندگان برای برگزاری مراسم عید پاک در کلیسای جامع در مرکز شهر دونتسک حضور پیدا کرده بودند، ارتش اوکراین بیش از 20 موشک به منطقه غیرنظامیان شلیک کرد که برخی از این موشک‌ها در نزدیکی کلیسای جامع فرود آمدند.

 

 

مقام‌های محلی در این خصوص گفتند که  در جریان گلوله باران نیروهای اوکراین به مرکز دونتسک، در نزدیکی کلیسای جامع که در آن مراسم عید پاک برگزار می‌شد، یک موشک سقوط کرد و مردم مجبور به تخلیه کلیسا شدند.

در پی حملات موشکی ارتش اوکراین به دونتسک دست‌کم یک نفر جان خود را از دست داد و 6 نفر دیگر از جمله شماس کلیسا زخمی شدند.

مقام‌های محلی اعلام کردند که یکی از موشک‌های ارتش اوکراین مستقیماً به یک مهدکودک برخورد کرد که در نتیجه آن ساختمان این مکان به طور کامل تخریب شد.

 

 

 

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، لحظه هولناک از حملات مهیب ارتش اوکراین به مناطق مسکونی دونتسک را نشان می‌دهد به طوریکه دود فضای اطراف کلیسایی در «اوچرتنینو» دونتسک را فرا گرفته است.

 

 

 

در فوریه سال گذشته میلادی، ارتش روسیه با هدف نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین، عملیات نظامی ویژه در این کشور اروپایی را آغاز کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و ارسال انواع سلاح‌ها به کی‌یف به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152995

مهمترین اخبار ایران و جهان: