نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:34

تصفیه خانه‌های فاضلاب سلسله و دلفان ۲۰ ساله شدند!

نورآباد- نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای تامین اعتبار تصفیه خانه‌های فاضلاب سلسله و دلفان، گفت: این پروژه‌ها با گذشت ۲۰ سال هنوز عملیاتی نشده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی ابراهیمی در سخنانی با اشاره به به اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان، اظهار داشت: در روزهای اخیر دیدار و گفت و گویی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دیدار و گفت و گویی داشتم که در این دیدار پیرامون احداث درمانگاه تأمین اجتماعی الشتر و همچنین بیمه کارگران ساختمانی به ویژه حوزه انتخابیه مباحثی مطرح شد.

وی افزود: در این دیدار در خصوص احداث درمانگاه تأمین اجتماعی الشتر بحث و بررسی شد که مدیرعامل سازمان نیز قول مساعد دادند طی سه ماه آینده کلنگ این درمانگاه به زمین زده شود و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده روند عملیات اجرایی این پروژه در یک بازه زمانی یک ساله به اتمام برسد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده بخش جراحی چشم در بیمارستان امام خمینی (ره) الشتر راه اندازی شد و نخستین عمل جراحی نیز با دستگاه‌های پیشرفته در این شهرستان انجام گرفت.

ابراهیمی، گفت: برای رفع مشکل پروژه تصفیه خانه‌های فاضلاب سلسله و دلفان نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد تا پس از ۲۰ سال این پروژه تکمیل شود.

وی گفت: پس از پیگیری‌های گسترده از وزارت صمت و تأکیدات بسیار بر ضرورت بررسی، اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی جهت ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم دلفان و سلسله، منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلزات در این مناطق کشف شد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در یک مورد از این کشفیات، منابع عظیم مس به مساحت دو هزار هکتار در منطقه محروم دلفان کشف شد که این موضوع می‌تواند دلفان محروم و لرستان را متحول کند و ارزش افزوده بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

ابراهیمی، بیان کرد: معادن مس با ۲۰۰ گرم مس خالص از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ توجیه اقتصادی دارند، این در حالی است که در این محدوده از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ، یک تا ۲ کیلوگرم مس خالص وجود دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مذاکره برای حضور وزارت صمت، دولت و شرکت‌های خصوصی جهت ایجاد معادن و کارخانه‌های فرآوری برای توسعه، تحول و اشتغال در منطقه آغاز شده است و امید می‌رود با تصمیمات و فعالیت‌های درست گام مثبتی برای رونق این استان برداشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153507

مهمترین اخبار ایران و جهان: