نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 13:15

تدوین نقشه راه یک‌ساله جوانی جمعیت همدان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از تدوین نفشه راه یک‌ساله جوانی جمعیت استان همدان تا پایان فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فاطمه ستاری‌نوید ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته نقشه راه سه ماهه جمعیت در استان با حضور یک تیم به طور موقت تدوین شد و برای تدوین نقشه راه یک ساله جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین فرصت داریم این برنامه را تنظیم کنیم.

وی افزود: جوانی جمعیت یکی از مباحث مهم کشور است که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند بنابراین همه باید در این زمینه مطابق با شرح وظایف هر دستگاه برنامه داشته باشند. 

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی در زمینه اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت باید جلسات به صورت منظم و مرتب برگزار شود افزود: سال گذشته هفت جلسه در این خصوص برگزار کردیم که در شهرستان‌ها هم باید ماهانه این جلسات برگزار شود.

وی افزود: دشمن در شرایط کنونی یک جنگ جمعیتی علیه ما به راه انداخته که ما نیز وظیفه داریم برای مقابله با این ترفند یک جبهه جمعیتی ایجاد کنیم. 

ستاری‌نوید افزود: این جبهه دو بخش دارد که یکی بخش حاکمیتی است و دیگری بحش مردمی که خوشبختانه در بخش مردمی اقدامات خوبی صورت گرفته و شهرستان نهاوند در این زمینه در سطح استان پیشرو بوده است.

 ستاری نوید با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای خانواده‌های تک‌فرزند یکی از اولویت‌هایی است که در این زمینه باید پیگیری شود افزود: برای این خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده با برگزاری جلسات توجیهی آن‌ها را به تولد فرزندان بیشتر سوق دهیم و بتوانیم از تله جمعیتی رها شویم.

وی با بیان اینکه تا کنون برای طرح جوانی جمعیت بودجه‌ای به استان داده نشده است گفت: با این‌ وجود دستگاه‌های مختلف با توجه به اهمیت موضوع می‌توانند از بودجه‌های فرهنگی خود صرف اجرای این طرح کنند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137795

مهمترین اخبار ایران و جهان: