نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 13:18

طرح کنترل بار کامیون در راه‌های استان زنجان اجرا می‌شود/ افزایش16 درصدی حمل تناژ غیر مجاز

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طرح کنترل بار و اعمال محدودیت تردد برای کامیون‌های با تناژ بار غیرمجاز در راه‌های استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اعظم محمدی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف پیشگیری از ادامه تخریب سطح آسفالت و زیرسازی راه‌ها، طرح کنترل بار و اعمال محدودیت تردد برای کامیون های با تناژ بار غیرمجاز اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: در اجرای این طرح، کامیون های حامل بار با استفاده از باسکول راه اندازی شده در پاسگاه‌های پلیس راه کنترل می‌شوند.
وی گفت: در چند سال اخیر به علت تردد وسایط نقلیه حامل بار اضافی و غیرمجاز که بیشتر سنگ‌های معدنی و یا خاک بارگیری شده از معادن ماهنشان است، آسفالت و زیرسازی محورهای ارتباطی این شهرستان بیشتر دستخوش تخریب قرار می‌گیرند که نتایج آن، خسارت‌های بسیار سنگین مالی به راهداری استان است.
محمدی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته برای ترمیم و بهسازی یک کیلومتر از راه‌های تخریب شده، اعتبار بسیار بالایی نیاز است که قبض جریمه های صادره پاسخگوی این خسارت نیست.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کشف تخلفات اضافه تناژ جابه‌جایی کالا در محورهای مواصلاتی استان طی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته که در این مدت هزار و ۷۰۶ تن اضافه تناژ کالا احصا شده است.
وی با بیان این که طی این مدت بیشترین اضافه تناژ بار در پاسگاه ماهنشان به ثبت رسیده است، افزود: گشت‌های تخلفات اضافه تناژ با جدیت در حال رصد جابه‌جایی کالا توسط ناوگان باری استان هستند، زیرا تردد کامیون‌های حامل اضافه بار، موجب تخریب و آسیب دیدن راه‌ها و ابنیه فنی می‌شود.
محمدی با اشاره به فعال بودن باسکولهای WIM هوشمند و ۹ باسکول ثابت در پلیس راه‌های استان، خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همچنین در قالب گشت‌های کنترل و نظارت سیار بر تردد ناوگان حمل و نقل با استفاده از ۱۶ باسکول در راستای رعایت مقررات حمل نظارت می‌کند.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یکی از مهمترین عوامل تشدید تخریب در راه های استان را، حمل اضافه بار دانست و افزود: طبق قانون در صورت مشاهده تخلف خسارت وارده به راه از ناوگان متخلف دریافت و مراتب در کمیسیون رسیدگی به تخلفات بررسی می‌شود.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151107

مهمترین اخبار ایران و جهان: