نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 16:09

ضرورت جلوگیری از ویلاسازی و فروش مزارع در مناطق گردشگری

ساری- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید بر برنامه ریزی برای رونق گردشگری گفت: باید از فروش اراضی و ویلاسازی در مناطق گردشگری جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصورعلی زارعی بعدازظهر یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفرهای مازندران با اشاره به اینکه باید برای توسعه گردشگری در استان برنامه‌ریزی شود، اظهار داشت: متأسفانه در استان‌های شمالی به‌دلیل ویلاسازی، فروش اراضی و سوءاستفاده‌های مختلف نگاه مثبتی وجود ندارد.

وی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، تصریح کرد: باید از تغییر کاربری غیر ضروری جلوگیری و برای رونق گردشگری در حوزه‌های مختلف مازندران برنامه ریزی‌های مناسب شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص توسعه گردشگری در سواحل، گفت: باید برای ایجاد توسعه گردشگری در اسکله‌ها پس‌کرانه در نظر گرفته شود.

وی در خصوص احداث گلخانه، تصریح کرد: یکی از مصوبات در کمیسیون کشاورزی مجلس احداث گلخانه است که نیازی به تغییر کاربری ندارد.

زارعی در خصوص رونق اقتصاد، اشتغال و درآمدزایی در استان، گفت: با توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری می‌توان در رونق اقتصاد و اشتغال در استان اقداماتی صورت داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111007

مهمترین اخبار ایران و جهان: