نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 15:58

ضرورت اقدام سریع صنایع استان مرکزی در زمینه برداشت از پساب

اراک- استاندار مرکزی با اشاره به اینکه صنایع در اسرع وقت نسبت به برداشت از پساب اقدام کنند، گفت: در صورت عدم اقدام صنایع این سهمیه باطل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان در اراک گفت: صنایع بدون فوت وقت و با توجه به بند چهار تبصره هشت بودجه سال جاری، نسبت به برداشت از پساب اقدام کنند.

استاندار مرکزی افزود: در صورتی که صنایع نسبت به استفاده از پساب تخصیصی اقدام نکنند، این میزان تخصیص ابطال می‌شود و اکنون مشتری و متقاضی برای استفاده از پساب صنایع در استان وجود دارد و باید سهمیه هریک از صنایع در استفاده از این پساب تعیین تکلیف شود.

مخلص‌الائمه تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزی را ضروری دانست و گفت: پرونده ۲ هزار و ۱۹ چاه آب کشاورزی فرم یک استان مرکزی باید تا فصل پاییز امسال تعیین تکلیف شود و انتظار است مدیران در این خصوص اهتمام جدی تری داشته باشند.

حسن میرزاخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم گفت: اکنون وضعیت آب در ۲ قطب صنعتی استان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در شرایط قرمز قرار دارد و باید برای استفاده از پساب صنایع برنامه‌ریزی مدونی شکل گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167295

مهمترین اخبار ایران و جهان: