نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 16:10

۱۱۴ برنامه همزمان با هفته جهاد سازندگی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: ۱۱۴ ویژه برنامه هفته جهاد سازندگی به همت جهادگران در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس نوظهور پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه اقدامات شایسته عمرانی، توسعه‌ای، محرومیت‌زدایی تاکنون توسط جهادگران اجرایی شده است، اظهار کرد: شعار هفته جهاد سازندگی «خدمت بی منت» انتخاب شده است که در این راستا ۱۱۴ ویژه برنامه هفته جهاد سازندگی در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف جهادی، سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی در منطقه محروم است، گفت: از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه در قالب اردوهای جهادی «قرارگاه نوروزی» ۱۴۵ طرح عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف استان اردبیل به همت بسیج سازندگی اجرایی و عملیاتی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل به اجرای برنامه‌های هفته جهاد سازندگی اشاره کرد و افزود: همایش ۱۰ هزار نفری از جمله برنامه‌های هفته جهاد سازندگی است که بر اساس برنامه‌ریزی همایش ۵ هزار نفری در اردبیل و ۵ هزار نیز در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

سرهنگ نوظهور به آبرسانی ۷ روستای اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: بالای ۱۱ میلیارد تومان هزینه برای آبرسانی به این روستاها هزینه شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه توانمندسازی مشاغل خانگی در راستای حمایت از تولید و اشتغال به مدت ۵ روز در اردبیل اشاره کرد و گفت: همچنین بسیج سازندگی در راستای اشتغالزایی از ۱۴ بهمن ماه سال گذشته تاکنون به ۶۰۰ نفر نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات پزشکی در اردبیل

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل به ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم ۱۱ شهرستان اشاره کرد و گفت: بزرگترین بیمارستان صحرایی از سوم اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان کوثر راه‌اندازی شده که به مدت یک ماه به صورت کاملاً رایگان با حضور ۳۰۰ پزشک متخصص خدمات ارائه خواهد کرد.

نوظهور تصریح کرد: تاکنون ۴۵۹ هزار و ۳۸۷ دز واکسن به دام سبک و سنگین در راستای فعالیت‌های جهادی تزریق شده است تا واکسیناسیون دام‌ها را علیه بیماری‌های مختلف شاهد باشیم که این ظرفیت تا یک میلیون دز ارتقا می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون، برگزاری میز خدمت، سخرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در میان جهادگران، غبارروبی مزار شهدا، آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، برگزاری کارگاه‌های مشاوره از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته جهاد سازندگی در اردبیل است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه خوشبختانه بسیج سازندگی اردبیل در هر شرایطی در نقاط مختلف حضور فعال داشته است، ادامه داد: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان اردبیل با جدیت ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188207

مهمترین اخبار ایران و جهان: