نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 22:48

سازمان بهداشت جهانی: روزانه ۱۶۷ نوزاد در افغانستان می‌میرند

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: روزانه ۱۶۷ نوزاد در افغانستان می‌میرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری جمهور، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: روزنه ۱۶۷ نوزاد در اثر عوامل قابل پیشگیری در افغانستان جان خود را از دست می دهند.

در بیانیه صادره از سوی سازمان بهداشت جهانی در این خصوص ادعا شده است: ما باید برای نجات جان و بهبود سلامت مادران و کودکان سریع عمل کنیم!

در این بیانیه آمده است که تأثیر ناامنی شدید غذایی در افغانستان ویرانگر است، به‌ طوری که ۲۰ میلیون نفر در این کشور در معرض خطر سوء تغذیه و بیماری‌ های عفونی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری جمهور، در حال حاضر گفته می‌ شود که نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی مواجه هستند و ۲۸ میلیون نفر نیاز به کمک‌ های بشردوستانه دارند.

این سازمان تاکید کرد که حدود ۶ میلیون نفر در افغانستان با سطوح اضطراری ناامنی غذایی مواجه هستند و یک قدم با قحطی فاصله دارند.

این در حالیست که پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان در ۱۵ آگوست سال گذشته و توقف کمک‌های خارجی، این کشور شاهد افزایش بیکاری و فقر بوده و ارزش پول ملی نیز به شدت کاهش یافته است.

از سوی دیگر، آمریکا نیز به بهانه‌های مختلف ۷ میلیارد دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه طالبان بلوکه کرده است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا خواستند تا دارایی بلوکه شده افغانستان را آزاد کند.

گفتنی است که افغانستان پس از ۲ دهه اشغال از سوی نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌ های آمریکایی، اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156251

مهمترین اخبار ایران و جهان: