نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 18:21

۷۶۰۰ شرکت تعاونی در مازندران فعال است

ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از فعالیت هفت هزار و ۶۰۰ واحد تعاونی در استان خبر داد و گفت: سهم تعاون در اقتصاد رشد می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری عصر شنبه در آئین تقدیر از کارگران نمونه استان با اظهار اینکه اقتصاد کشور به دست و بازوان کارگران شریف می چرخد، افزود: وزارت کار و رفاه اجتماعی مأموریت‌های سنگینی را به عهده دار است.

وی ایجاد، حفظ و بهبود کسب و کار را از جمله وظایف تعاون برشمرد و گفت: تشکیل کمیته رصد و پایش مشکلات دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی از جمله برنامه است و سال گذشته مشکلات فراروی ۴۶ واحد تولیدی برطرف شد.

وی تعداد بنگاه‌های تولیدی استان را ۱۱۷ هزار واحد برشمرد و گفت: ۷۰۰ واحد از تشکل کارفرمایی و کارگری در استان خدمات رسانی می‌کنند.

باقری تعداد واحدهای کاریابی را ۴۹ واحد و ۳۷ واحد مشاوره بیان کرد و گفت: واحدهای کارفرمایی استان ۴۹ هزار و ۹۹۳ شغل سال گذشته در استان ایجاد کردند.

مدیرکل تعاون مازندران سهمیه شغال استان را در سال گذشته ۵۳ هزار نفر ذکر کرد و گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی بیش از ۶۳ هزار شغل در استان ایجاد شده است.

وی از راه اندازی داشبورد مدیریتی در استان خبر داد و گفت: همچنین بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون مازندران بیان اینکه در حوزه تعاون رتبه دوم کشور را داریم، از فعالیت بیش از ۷ هزار و ۶۰۰و احدی تعاونی در استان خبر داد و گفت: برای اولین بار سند توسعه تعاون نیز تصویب و تدوین شده است.

وی گفت: طبق این سند سهم بخش تعاون از اقتصاد از ۵ به ۱۰ درصد خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192507

مهمترین اخبار ایران و جهان: