نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 14:24

ضرورت تقویت مدارس دولتی همدان

همدان- دبیر قرارگاه عدالت آموزشی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همدان توجه به دانش آموزان مدارس دولتی را از جمله برنامه‌های مهم دانست و گفت: باید به سمت تقویت مدارس دولتی حرکت کنیم.

پیمان ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر بر شناسایی و معرفی نیروهای توانمند و انقلابی به معنای واقعی تاکید و اظهار کرد: این موضوع برای انجام کار جهادی و انقلابی بسیار مهم و ضروری است و ضرورت اعتلای روحیه انقلابی، جوان، و تحول آفرین و جهادی در مجموعه تعلیم و تربیت یک نیاز اساسی است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر مقام معظم رهبری بارها معلمان را معماران، آینده سازان و افسران سپاه پیشرفت کشور معرفی کردند، افزود: یک نکته که در اینجا وجود دارد این است که در کجای دنیا سرنوشت و آینده کشورشان را می‌سپارند به دست بنگاه‌های مختلف، داریم مدارسی که وابسته به سپاه، دانشگاه‌های وزارت علوم هستند یا هر جای دیگر، ولی اینکه غالب کشور به سمت خصوصی سازی برود و خصوصی سازی اتفاق بیافتد به ناچار سرنوشت دانش آموزان کشور را می‌سپاریم به کسانی که به هر سلیقه‌ای تربیت می‌کنند.

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان همدان با اشاره به اینکه دانش آموزان دولتی با غیر دولتی، خصوصی با غیر خصوصی از لحاظ اخلاقی، تربیتی فرق دارند، اظهار کرد: بحث پرورشی در بعضی از مدارس خصوصی و در بعضی از مدارس ما در حوزه علمی بسیار ضعیف است.

ابراهیمی گفت: اینکه ما بیاییم صرفاً مدارس را خصوصی کنیم و واگذار کنیم یعنی آینده و سرنوشت کشور خود را به هر کسی که بخواهد برای ما تصمیم بگیرد سپرده‌ایم و این دور از استقلال کشورمان است و ما یک زمان دانش آموزان را سازماندهی می‌کنیم که در کدام رشته و در کدام مسیر قرار بگیرند و این قطعاً با خصوصی سازی اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه در فضای فرهنگی استمرار نیاز است، وقتی یک طرحی یا یک برنامه‌ای بخواهد شکل بگیرد قطعاً نیاز به زمان دارد بیان کرد: طرح و ایده و پژوهش در آموزش و پرورش به وفور زیاد است و یک شخص شجاع و غیرتمند می‌خواهد که پاشنه کشیده بایستد و جهادی بتواند مشکلات را حل کند و ما قطعاً معلمانی از جنس دهه ۶۰ را می‌خواهیم.

مسئول گروه جهادی شهدای فرهنگی ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان با اشاره به برخی مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش از جمله آسیب‌های اجتماعی، افت حوزه پرورشی و مواردی از اجرای ۲۰۳۰، تصریح کرد: نخبه پروری، توجه به سمپاد، تدبیر برای رفع مشکل کمبود معلم، توجه به دانشگاه فرهنگیان و تقویت ضمن خدمت فرهنگیان از جمله موارد ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار ما یک تحول جدی و اساسی در مجموعه آموزش و پرورش است، افزود: این تحول کار یک فرد نیست و مجموعه عناصری که در آموزش و پرورش نقش آفرین هستند، باید پای کار بیایند، باید معلمانی که فکر نو، جوان و روحیه جهادی دارند بیایند.

این فعال جهادی دولت سازی و جوان گرایی را در فضای آموزش و پرورش مورد تأکید قرار دارد و خاطرنشان کرد: باید با نقش آفرینی معلمان به سمت تحقق و اجرای سند تحول بنیادین حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت جوان گرایی و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ظرفیت بسیار زیادی وجود دارد که بچه‌های انقلابی سیستم آموزش و پرورش را کمک کنند تا آنچه در شأن آموزش و پرورش است، محقق شود.

وی در ادامه به راهکارهایی برای تقویت مدارس دولتی اشاره کرد و افزود: داشتن برنامه‌های جامع و کامل و راهبردی در سه حوزه آموزشی و پرورشی و پشتیبانی، فضای عدالت پرورشی در مدارس، نوسازی مدارس است و ما اگر بتوانیم نیروی انسانی خود را تقویت کنیم و نیروی انسانی را به ابزارهای روز مسلح کنیم و برنامه‌های جامع و کف میدانی را از دل مدرسه، معلم و مدیر بچینیم و حمایت کنیم به سمت مدارس دولتی سوق پیدا می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191907

مهمترین اخبار ایران و جهان: