نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 15:17

اعطای 30 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هفته بسیج سازندگی

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از اعطای ۳۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، آبرسانی به ۳ روستا، ارائه خدمات تخصصی پزشکی و... در هفته بسیج سازندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا عسگری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب مردمی بوده و هست، اظهار کرد: در همه عرصه‌های مختلف این ملت ایران بودند که پشت انقلاب خود ایستادند و همواره حامی آن بودند.

وی با بیان اینکه ستون‌های این انقلاب بر پایه نظر و رأی مردم بنا نهاده است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همواره با انواع و اقسام تحریم‌ها، شایعه‌پراکنی‌ها و... به دنبال این است که مردم از اعتقادات خود و از انقلاب روی برگردانند و خود را از انقلاب جدا کنند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که زخم‌های جامعه را شناسایی کند و با همه توان از این موضوع سوءاستفاده کند.

عسگری با بیان اینکه برای رفع مشکلات باید از ظرفیت‌ها و توان مردمی استفاده کنیم و اجازه ضربه زدن دشمنان را ندهیم ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که مردم حضور پیدا می‌کنند گروه‌های جهادی است، گروه‌هایی که برای خدمت‌رسانی در همه زمینه‌ها از جمله محرومیت‌زدایی، درمانی، اعتقادی-مذهبی و... برنامه‌ریزی شد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم و دولت‌ها هستند، اضافه کرد: در حوادثی مانند سیل و زلزله، این گروه‌های جهادی با حضور خود کمک‌حال دولت و مردم هستند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی یادآور شد: قدم اول خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، درمانی و... است.

عسگری با اشاره به برنامه گروه‌های جهادی در خصوص توانمندسازی افراد گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم کمک کنیم تا مردم توانمند شوند و با ظرفیت‌های مردمی مشکلات جامه برطرف شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی کارگاه‌های کوچک تولیدی را حمایت می‌کنند افزود: یکی از راه‌های کمک ارائه تسهیلات از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته پیش رو گفت: هدف‌گذاری ۹۵ عنوان در هفته بسیج سازندگی برنامه‌ریزی شده و در این مدت ۱۵۰ برنامه در سطح استان برگزار می شود.

عسگری بیان کرد: واگذاری ۲۳ واحد مسکونی خانواده‌های سیل زده روستای آهنگران، دیدار با امام جمعه، گلباران گلزار شهدا، حضور در مناطق کم‌برخوردار و ارائه خدمات تخصصی پزشکی،‌ تعمیر لوازم خانگی، برپایی نمایشگاه دستاوردها گروه‌های جهادی، افتتاح کارگاه‌های اشتغالزایی، توزیع بسته‌های معیشتی و... بخشی از برنامه‌های هفته بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با جهاد کشاوری در سال‌های گذشته اضافه کرد: بازسازی، لایروبی قنوات و کانال‌های آب، احداث استخر ذخیره آب و... بخشی از برنامه‌های است که گروه‌های جهادی طبق سنوات گذشته انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به نوسازی مدارس گفت: مدارس دو یا سه کلاسه نیز در مناطق که مدارس کانکسی دارند، احداث خواهد شد.

عسگری با اشاره به آبرسانی به مناطق روستایی و صعب‌العبور خاطرنشان کرد: آبرسانی ۲۲ روستا تاکنون انجام شده و در هفته بسیج سازندگی نیز ۳ روستای دیگر تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اعطا خواهد شد اضافه کرد: بسیج و سپاه تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند و به مردم و دولت یاری برساند.

مسوول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز با اشاره به وجود یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی گفت: ۲۹ هزار جهادگر عمومی و تخصصی در استان مشغول به فعالیت هستند.

فرامرزی بیان کرد: در سال گذشته ۱۷۰ هزار نفرروز در قالب گروه‌های جهادی به صورت محله‌محور در ۱۲ عرصه خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: ۳ قرارگاه در شهرستان‌های زرندیه، دلیجان و اراک به عنوان معین شهرستان‌های دیگر ایجاد شده که در مواقع بحرانی مثل سیل و زلزله آماده خدمت‌رسانی هستند؛ ۱۲ قرارگاه منطقه‌ای نیز در تمام شهرستان‌های استان فعال هستند.

مسوول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: ۱۲۰ پروژه مختلف در سال گذشته در بخش‌های مختلف از جمله لایروبی قنوات، کانال آب، ساخت و مرمت مسکن، توزیع بسته‌های معیشتی و ... انجام شده است.

فرامرزی با اشاره به ارائه تسهیلات از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه خاطرنشان کرد: به یک هزار و ۵۰۲ نفر وام اشتغالزایی از طریق صندوق پرداخت شد، همچنین به ۳۷۰ نفر ۳۷ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ اعتبار پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ۴۵ روستای در طرح آبرسانی هدفگذاری شده بود، افزود: از این تعداد ۲۲ روستا با اعتبار ۳۷ میلیاردتومان در سال گذشته آبرسانی شده و ۳ روستا نیز در هفته بسیج آبرسانی می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته همچنین ۹۹ واحد مسکونی با همکاری نهادهای حمایتی به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192295

مهمترین اخبار ایران و جهان: