نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 19:20

۳۰ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۳۰ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۲۱ دلار بوده است.

محمد کوه‌گرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در طی ماه گذشته از نظر ارزشی ۳۰ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۲۱ دلار و از نظر وزنی ۱۴۱ هزار و ۲۵۷ تن بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تعداد ۶۲۱ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۳ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۴۷۸ دلار و به وزنی بالغ بر ۹۹ هزار و ۷۱۴ تن تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی‌جات، هیدروکربن سبک، گازوئیل، سیمان، کاشی، مصنوعات پلاستیکی، روغن، سوخت تقطیری، تخم مرغ، نمک خوراکی و پودر بنتونیت بوده است.

کوه گرد ادامه داد: همچنین بیشتر این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تعداد دو فقره اظهارنامه وارداتی در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: ارزش دلاری این اظهارنامه‌ها ۶۱۳ هزار و ۹۱۸ دلار و وزن آن ۲۳۷ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل لوازم و قطعات مربوط به معدن و شاهدانه خام تشکیل داده که از کشورهای آلمان و افغانستان وارد شده است.

کوه گرد با اشاره به اینکه در یک ماهه امسال تعداد ۳۶۶ دستگاه کامیون به وزن ۸ هزار و ۷۴۳ تن کالا را از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است، خاطرنشان کرد: این کالاها شامل آرد، فوفل، لوازم یدکی مستعمل، بادام هندی، شامپو و غیره بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176495

مهمترین اخبار ایران و جهان: