نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 12:36

140 طرح سرمایه‌گذاری، آماده راه‌اندازی در زنجان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون 140 طرح سرمایه‌گذاری مهم با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در استان زنجان آماده تکمیل و راه‌اندازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 140 طرح سرمایه‌گذاری مهم با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در استان زنجان آماده تکمیل و راه‌اندازی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر 192 هزار میلیارد ریال است.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال 8 هزار و 935 نفر در واحدهای صنعتی استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 56 درصد از طرح‌های نیمه تمام قابل بهره‌برداری در سال جاری در شهرستان زنجان است، عنوان کرد: 79 طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر 77 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 4 هزار و 573 نفر در شهرستان زنجان مستقر هستند.

گلشنی افزود: از این تعداد 25 طرح در شهرستان ابهر، 16 طرح در شهرستان خدابنده و مابقی در سایر شهرستان ها مستقر هستند.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ضمن ابراز امیدواری در مورد راه‌اندازی بخش عمده‌ای از این طرح‌ها در سال جاری ادامه داد: از جمله گروه‌های فعالیت این طرح‌ها در شهرستان زنجان شامل ابزار پزشکی، استخراج معادن، استخراج کانه‌های فلزی، بازیافت، پوشاک، چوب، فلزات اساسی، کاغذ، ساخت ماشین آلات، منسوجات و ... است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177895

مهمترین اخبار ایران و جهان: