نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 18:14

ترکش‌های عملیات‌های استشهادی؛ زمان صدور مجوز حمل سلاح برای صهیونیست‌ها کاهش یافت

به دنبال افزایش عملیات‌های استشهادی فلسطین و هلاکت شماری از صهیونیستها، وزارت امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی تصمیم گرفت که زمان صدور مجوز حمل سلاح برای اسرائیلیها کاهش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی قصد دارد مدت زمان صدور مجوز حمل سلاح برای شهرک‌نشینان اسرائیلی را کاهش دهد تا هر چه سریعتر بتوانند با خود سلاح حمل کنند.

پایگاه خبری «عرب-۴۸» گزارش داد، بنا به دستور ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی صهیونیستی، امروز یکشنبه تصویب شد که زمان صدور مجوز حمل سلاح کاهش یابد؛ البته پیش از این هم، این وزارتخانه، در ماه اخیر، بیش از ۱۲ هزار مجوز حمل سلاح صادر کرده بود.

 به دنبال این تصمیم وزارت امنیت داخلی صهیونیست،  دامنه گروه های دارای مجوز اسلحه گسترش پیدا کرده است و افرادی مانند نیروهای پلیس، کارکنان بخش امداد و نجات یا آتش‌نشان و سربازان حاضر در نیروهای ذخیره، فقط نیازمند تأییدی از سوی پلیس هستند تا بتوانند مجوز سلاح بگیرند.

بن گویر در توجیه این تصمیم مدعی شد: ما هر بار شاهد حوادث تروریستی متعددی هستیم که نشان می‌دهد داشتن سلاح برای کسانی که در محل [عملیاتهای استشهادی] حضور دارند، تا چه اندازه اهمیت دارد. تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هر کس که واجد شرایط است، بتواند مجوز حمل سلاح داشته باشد.

این در حالی است که از فوریه گذشته، روند صدور مجوز حمل سلاح در فلسطین اشغالی به شدت افزایش یافته است؛ زیرا بن گویر روند اخذ مجوز را ساده کرده است. پایگاه عبری «واللا» هم گزارش داد که در پی دستورات این وزیر صهیونیست، طی یک ماه، تعداد مجوزهای حمل سلاح، پنج برابر شده است و حتی در یک روز هم، ۴۰۸ مجوز صادر شده است.

برخی از کارشناسان صهیونیست تأکید دارند که حمل سلاح، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد؛ بلکه نشانگر ناتوانی کابینه صهیونیستی در اداره امور فلسطین اشغالی است. گذشته از اینکه، در اتخاذ چنین تصمیماتی، نباید، نتایج خونبار تأثیر لابی سلاح آمریکا در رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت.

همزمان با اوج‌گیری تنش‌ها در فلسطینی اشغالی و یورش به مسجدالاقصی، پلیس رژیم صهیونیستی شانزدهم فروردین ماه گذشته، از صهیونیست‌هایی که مجوز حمل سلاح دارند خواست تا در جشن‌های عید «پسح» بدون سلاح حاضر نشوند.

 وبگاه ۰۴۰۴ رژیم صهیونیستی هم پیش از این خبر داد که قرار است دهها هزار شهرک‌نشین صهیونیست از بیم حملات فلسطینی‌ها مجوز حمل سلاح دریافت کنند که در مرحله اول ۱۷ هزار مجوز صادر خواهد شد. بن گویر، بانی این طرح بود.

سال گذشته هم ۱۷ هزار صهیونیست درخواست مجوز حمل سلاح کرده بودند که این مجوزها به سرعت صادر می‌شود و همچنین روند صدور مجوزها در این وزارتخانه سرعت خواهد یافت.

بن گویر همچنین از مقامات وزارت امنیت داخلی خواسته بود تا مصاحبه برای ارائه مجوز سلاح را آسان‌تر کرده و از کسانی که سابقا در ارتش صهیونیستی، شاباک، موساد، پلیس و گارد مرزی حضور داشتند، مصاحبه‌ای گرفته نشود.

به نوشته نشریه نیویورکر آمریکا، «خرید اسلحه در اسرائیل نیازمند مجوز "دولتی" است و فرد خریدار باید شرایط لازم برای دریافت این مجوز را داشته باشد. یعنی دارای حداقل سن ۲۷ سال باشد و خدمت سربازی را پشت سر گذاشته باشد و در تست ایمنی اسلحه و دریافت نامه از پزشک مبنی بر برخورداری از سلامت جسمی و روانی پذیرفته شده باشد».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178707

مهمترین اخبار ایران و جهان: