نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 22:43

افزایش قدرت کشف در حوزه مأموریتی پلیس پیشگیری فراجا

رئیس پلیس پیشگیری فراجا از افزایش قدرت کشف در حوزه مأموریت های پلیسی خبر داد.

به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری فارس، سردار  رضا بنی اسدی فر در حاشیه برگزاری سومین جشنواره تجلیل از کلانتران برگزیده با بیان اینکه راهبرد اساسی پلیس پیشگیری فراجا؛ همگانی کردن پیشگیری از جرم است، گفت: بحمداله طی سال های اخیر شاهد هستیم که مردم به طرق مختلف با فرزندان خود در پلیس پیشگیری همکاری و همراهی دارند و ما قدردان این تعامل هستیم.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی برای انجام مأموریت های خود هم از رویکرد پیشگیری و ایجابی بهره می برد و هم در مواقع لازم در حوزه مقابله و سلبی ایفای نقش می کند، در هر حال رویکرد جدی فرماندهی انتظامی بهره مندی برای استفاده از ساز و کارهای ایجابی در مأموریت ها است، اما قدرت مقابله و سخت پلیس برای آن چند درصدی که در تلاشند امنیت و آسایش و مردم را به مخاطره بیندازند، در چارچوب قانون و با اقتدار خواهد بود.

پلیس پیشگیری فراجا در اوج آمادگی

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه این پلیس در اوج آمادگی برای انجام مأموریت‌ها است، گفت: تمرکز بر افزایش قدرت کشف در حوزه مأموریتی از راهبردهای جدی این پلیس است، بطوری که در 6 ماهه نخست سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه مأموریتی کلانتری و پاسگاه ها شاهد افزایش 60 درصدی قدرت کشف سرقت هستیم.

هدف گذاری هوشمندانه برای کاهش سرقت ها

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: قدرت مقابله با سارقان و مجرمان مبیّن هدف گذاری دقیق، هوشمندانه و سنجیده پلیس پیشگیری فراجا است، که یکی از دستاوردهای این پلیس تلاش برای " کنترل جرم" است و با تمرکز بر این راهبرد شاهد کاهش قابل توجهی از سرقت‌ها هستیم، بطوری که تعداد اجرای طرح های نظام جامع در 6 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از رشد چشمگیری برخوردار، و بیش از 174 هزار طرح بوده که موجب کاهش جرایم از جمله، جیب بری با کاهش 16 درصدی، سرقت احشام با کاهش 29 درصدی ، سرقت از بانک ها با کاهش 100 درصدی، سرقت از طلا فروشی ها با کاهش 42 درصدی همراه شده است.

وی اضافه کرد: وقوع سرقت طی بازه زمانی اشاره شده کاهش 3 درصدی داشته است، این در حالی است که باید بگویم 24 درصد کشفیات توسط کلانتری ها و پاسگاه ها انجام شده اند.

رشد 5 درصدی مراجعه به دوایر مشاوره و مددکاری

سردار بنی اسدی فر در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح کارکردهای دوایر مشاوره و مددکاری فراجا پرداخت و گفت: 696 نفر در طول 6 ماهه سال جاری به این دوایر مراجعه کرده اند که این میزان مراجعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5 درصدی داشته و 60 درصد از پرونده های ارجاعی به این دوایر به صلح و مصالحه منتج شده است.

رضایت شهروندان از پلیس پیشگیری

وی اظهار کرد: در مجموع بالغ بر 90 درصد از شهروندانی که مورد سؤال مرکز پایش پلیس پیشگیری فراجا قرار گرفته اند از رفتار و عملکرد مأموران این پلیس ابراز رضایت داشتند.

دستاوردهای پلیس فرودگاه های کشور

رئیس پلیس پیشگیری فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای پلیس فرودگاه های کشور پرداخت و از موفقیت های این پلیس خبر داد.

وی افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه پلیس فرودگاه های کشور در 6 ماهه سال جاری، یک هزار و 560 میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 203 درصدی هستیم؛ در این رابطه 823 نفر توسط این پلیس دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند.

سردار بنی اسدی فر تأکید کرد: ارزش ارز قاچاق مکشوفه توسط پلیس فرودگاه های کشور نیز برابر یک هزار و 400 میلیارد ریال است که این عدد بیانگر رشد 130 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که 88 نفر سودجو با تلاش کارکنان پلیس فرودگاه های کشور دستگیر شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا بیان داشت: در مجموع ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه ( ارز ، طلا و... ) که با تلاش همکاران در پلیس فرودگاه های کشور کشف شده، 3 هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.

کشف یک تن و 165 کیلو مواد مخدر در فرودگاه هااین مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر یک تن و 165 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان در جاسازی های پیچیده توسط پلیس فرودگاه های کشور کشف گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است .

وی افزود: در مجموع بالغ بر 21 میلیون نفر از مسافرانی که از فرودگاه های کشور( پروازهای داخلی و خارجی) استفاده کرده اند که در کمال نظم و امنیت از خدمات هوایی بهره بردند و جا دارد از تلاش شبانه روزی همه همکارانم در پلیس فرودگاه های کشور قدردانی کنم.

سردار بنی اسدی فر همچنین در تشریح کشف خودروهایی که دارای حکم قضائی بوده یا از نوع سرقتی محسوب می شدند، گفت: 4 هزارو 962 خودرو، کشف یا توقیف شده اند، که نشان از تمرکز و تلاش همکارانم در این حوزه در پلیس فرودگاه های کشور دارد.

وی با اشاره به عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی نیز اظهار کرد: در بازه زمانی 24 روزه تا پایان صبح سه شنبه 3 مرداد ماه، تعداد 87 هزار و 503 زائر با 378 سورتی پرواز از طریق 21 فرودگاه بین المللی که تأمین نظم و امنیت آنها بر عهده پلیس فرودگاه های کشور می باشد، اعزام و به میهن عزیزمان بازگشتند.

عملکرد پلیس راه آهن کشور

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به بیان عملکرد پلیس راه آهن کشور پرداخت و گفت: این پلیس نقش بسیار تأثیر گذاری در تأمین امنیت خطوط ریلی کشور دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا تصریح کرد: 164 میلیارد و 665 میلیون و 545 هزارو 257 ریال کالای قاچاق مکشوفه به همت کارکنان پلیس راه آهن کشور کشف شده است، که در این رابطه 166 نفر در حوزه قاچاق کالا توسط این پلیس دستگیر شده اند.

کشف بیش از 160 کیلو انواع مواد مخدر در خطوط ریلی

وی ادامه داد: بالغ بر 160 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس راه آهن کشور کشف شده است و در حوزه سرقت نیز 24 درصد از سرقت های مرتبط با خطوط ریلی کاهش یافته و در این راستا 355 نفر متهم دستگیر شده اند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در مجموع بالغ بر 15 میلیون و 700 هزار نفر از مسافرانی که از راه آهن کشور استفاده کرده اند در کمال آرامش و امنیت از خدمات ریلی بهره برده‌اند، که در اینجا لازم است از تلاش شبانه روزی همه همکاران خود در این بخش نیز قدردانی کنم.

سردار بنی اسدی فر در پایان خاطر نشان کرد: در مأموریت برگزاری مراسم اربعین امسال در حوزه ریلی و خطوط هوایی به ترتیب 311 هزار و 848 نفر بوسیله قطار و 359 هزار و 507 نفر از طریق هواپیما به سمت مرزهای کشور و کربلای معلی با 734 رام قطار و 2 هزار و 439 سورتی پرواز؛ رهسپار شده و به کشور عزیزمان بازگشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538133

مهمترین اخبار ایران و جهان: