نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 17:31

صدور الکترونیکی پروانه ساختمان روستاها در مازندران

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از صدور پروانه ساختمان روستاهای مازندران به صورت الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، علی‌اصغر احمدی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری مازندران بعدازظهر امروز در جمع مردم سوادکوه با یادآوری رونمایی ۳ نرم افزار مربوط به فعالیت‌های روستایی با حضور وزیر کشور، گفت: پروانه ساختمان روستاها به صورت الکترونیک صادر می‌شود که نیاز به حضور در دهیاری ندارد و ایمنی بالایی دارد و پیگیری فرایند توسط افراد از طریق سیستم قابل مشاهده و این سیستم یکپارچه است.

وی افزود: ادارات و نهادهای مرتبط در این سامانه پاسخگوی صدور مجوز هستند و ادارات و نهادها ظرف ۲ روز باید پاسخگو باشند و دهیار استعلام و به سیستم ارسال می‌کند و تا ۷۲ ساعت امکان صدور پروانه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران بیان کرد: تعداد، مساحت و عایدات دهیاری‌ها در استان قابل کنترل است و امکان دخل، تصرف و جعل در پروانه‌ها وجود ندارد.

احمدی با بیان اینکه امروز می‌توانیم صدور و تحویل پروانه داشته باشیم که اجرایی شد، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات روستاهای استان توسط وزیر کشور و استاندار رونمایی شد و همه اطلاعات روستاها در آن درج می‌شود و سامانه سوم ما کمیسیون ماده ۹۹ است که در پروانه و کمیسیون مشابه می‌باشد ولی دخل و تصرفی در آن بیشتر است.

وی عنوان کرد: استقرار کمیسیون ماده ۹۹ در استانداری است و راه تصرف بسته می‌شود و نگاه صدور سلیقه‌ای اخذ وجه از بین می‌رود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه دهیاری‌های استان به سامانه دولت متصل است و تردد مردم به بخشداری و دهیاری را کاهش می‌دهد، گفت این سامانه پیگیری را هم تسهیل می‌کند و فضای بایگانی فیزیکی که هر ۱۰ سال باید منهدم شود به صورت الکترونیکی بایگانی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538977

مهمترین اخبار ایران و جهان: