نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 18:21

مصر: نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه هستیم

رئیس جمهور مصر روز یکشنبه در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که واکنش اسرائیل، از مرز دفاع از خود گذشته و مصر نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز یکشنبه گفت که 2500 فلسطینی در جریان حملات اخیر در نوار غزه کشته شده اند.

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مطرح می کرد، هشدار داد: «تاخیر در حل موضوع فلسطین باعث ایجاد قربانیان بیشتری خواهد شد».

السیسی گفت: «واکنش اسرائیل از مرز دفاع از خود گذشته و نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه هستیم».

رئیس جمهور مصر به بلینکن گفت: «کاملا هدف قرار گرفتن غیرنظامیان را رد می کنیم».

این در حالی است که «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز، یک‌شنبه ۱۵ اکتبر اعلام کرد در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز متوالی، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، الکیله در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: ۱۵ مرکز درمانی در اثر بمباران آسیب دیدند، بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره ارائه خدمات را متوقف کردند؛ ۲۳ آمبولانس آسیب دیده و از کار بازماندند.

وزیر بهداشت فلسطین مجدداً از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرد تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، فوراً حمایت فوری کنند.

حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر به غزه همچنان ادامه دارد و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. وزارت بهداشت نوار غزه، صبح امروز، از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان آن هم به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته است که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539033

مهمترین اخبار ایران و جهان: