نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 12:02

حوادث کارگری جان ۷۸ مازندرانی را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: اتفاقات تلخ کارگری کماکان در محیط‌های کاری جان کارگران را می‌گیرند؛ به‌طوری‌که طی ۷ ماهه امسال به استناد آمارهای پزشکی قانونی مازندران ۷۸ نفر بر اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اتفاقات تلخ کارگری کماکان در محیط‌های کاری جان کارگران را می‌گیرند؛ به‌طوری‌که طی ۷ ماهه امسال به استناد آمارهای پزشکی قانونی مازندران، ۷۸ نفر بر اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

این آمار بیانگر افزایش ۴ درصدی مرگ کارگران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

پزشکی قانونی مازندران، ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارهای موثر کاهش حوادث ناشی از کار عنوان می‌کند.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در همین خصوص اظهار کرد:  طی۷ ماهه امسال ۷۸ نفر شامل همگی مرد بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش داشت.

وی افزود: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان طی ۷ماه امسال به ترتیب شهرستان ساری با ۱۱، آمل با ۱۰ و نور با ۸ مورد بیشترین فوتی و شهرستان فریدون کنار با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: براساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۰ نفر، برق‌گرفتگی با ۲۰، اصابت جسم سخت با ۱۶ و سایر موارد با ۱۲مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

وی با اعلام اینکه سنین ۴۰ تا ۴۱ سال با ۲۱ مورد بیشترین فوتی و بیش  از ۶۱ سال با ۵ فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران یادآور شد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۵۰۴ نفر شامل ۴۷۴ نفر مرد و بقیه زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  یک درصد کاهش داشت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583733

مهمترین اخبار ایران و جهان: