نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 16:51

گسترش ورزش ازگذشته تاکنون برای افزایش آمادگی‌های نظامیان است

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ورزش و آمادگی جسمانی اثر استرس را کاهش و موجب تأثیرات سودمند جسمی و روحی می‌شود، گفت: یکی از علل توسعه و گسترش ورزش و تربیت بدنی از گذشته‌های دور تاکنون ضرورت افزایش سطح آمادگی‌های نظامیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، امیر دریادار حمزه کاویانی جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش امروز در اختتامیه نخستین مسابقات رزمی نداجا جام مروارید در سواحل مجتمع آموزشی شهید نامجوی بندرانزلی با بیان اینکه ورزش و فعالیت‌های حرکتی نقش موثری در تربیت نیروهای مسلح دارد، اظهار کرد: رزمندگان و نیروهایی موفق‌تر هستند که دوره‌های ورزشی بیشتری را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و بتوانند در زمین، آب و هوا به اجرای رزم و ماموریت بپردازند و در بدترین شرایط نیز استقامت بدنی خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ورزش و پرورش بدن صفات نیک و برجسته‌ای همچون جوانمردی را با خود به ارمغان می‌آورد، گفت: گذشته از تأمین تندرستی و نیرومندی، فرهنگ و منش پهلوانی را به همراه دارد.

به گفته جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، ورزش کردن، علاوه بر مهارت در فنون، در سجایای اخلاقی و شجاعت نیز سرآمد دیگران بوده و ترویج و افزایش آمادگی جسمانی یک راه برای بدست آوردن سلامتی در نیروهای نظامی است.

کاویانی با بیان اینکه ورزش و آمادگی جسمانی اثر استرس را کاهش و موجب تأثیرات سودمند جسمی و روحی می‌شود، افزود: یکی از علل توسعه و گسترش ورزش و تربیت بدنی از گذشته‌های دور تاکنون ضرورت افزایش سطح آمادگی‌های نظامیان است.

به گزارش فارس، نخستین مسابقات رزمی نداجا با حضور ۱۳ تیم از مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش به مدت ۳ روز به میزبانی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت در سواحل مجتمع آموزشی شهید نامجوی برگزار و در پایان این رقابت‌ها تیم‌های تیپ مسلم بن عقیل منطقه یکم، مرکز آموزش تفنگداران منجیل و منطقه چهارم دریایی انزلی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549077

مهمترین اخبار ایران و جهان: