نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 19:40

استقبال بنیاد نخبگان از هیات‌های اندیشه‌ورز دارای طرح و ایده

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: بنیاد نخبگان از هیات‌های اندیشه‌ورز دارای طرح و ایده برای حل مسائل استان استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، رحمان کلانتری عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، افزود: اساس کار دولت، حکمرانی بوده و حضور نخبگان در کارگروه‌های حل مسئله در دولت آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان به عنوان بالاترین نهاد علمی کشور وظیفه شناسایی و هدایت و توانمندسازی و تکریم از نخبگان را دارد، ضمن اینکه یکی از رسالت‌های ما در بنیاد نخبگان لرستان کارآفرینی و فناوری است.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با بیان اینکه نخبگی استعداد برتر است، گفت: گام ورود به نخبگی استعداد برتر بودن در دانشگاه و خارج از دانشگاه است.

کلانتری بیان داشت: ویژگی‌های ذهنی برجسته تخصص و خبرگی فعالیت در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دارا بودن روحیه پیشبری به جای روحیه پیشروی از خصوصیات نخبگان است.

وی افزود: متاسفانه در آموزش و پرورش و دانشگاه نخبه به کسی تلقی می‌شود که در حوزه استعداد تحصیلی توانمندی دارد، حال اینکه در بنیاد نخبگان در ۸ حوزه نخبه تعریف شده است.

وی، کارآفرینان و مولدان موفق، تامین کنندگان فناوری‌های مورد نیاز، هنرمندان اثرگذار مخترعین و فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی و قرانی را نخبه عنوان کرد.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: بنیاد نخبگان از هیات‌های اندیشه‌ورز دارای طرح و ایده برای حل مسائل استان استقبال می‌کند.

کلانتری با بیان اینکه مرحله اول طرح توفا یعنی توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صورت موفق انجام شد، افزود: مرحله بعدی این طرح در دانشگاه آزاد بروجرد انجام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608633

مهمترین اخبار ایران و جهان: