نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 16:51

تحقیق درباره کشف دستگاه شنود در دفتر فرمانده کل ارتش اوکراین

در پی کشف یک دستگاه شنود در دفتر مرتبط با فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی، سرویس امنیت این کشور اعلام کرد تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشف دستگاه شنود در دفتری مرتبط با فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی در میانه جنگ این کشور با روسیه خبرساز شده است. 

سرویس امنیت اوکراین (SBU) اعلام کرده تحقیقاتی جنایی را بعد از کشف دستگاه شنود مخفی آغاز کرده است. بر اساس بیانیه سرویس امنیت اوکراین دستگاه یکشنبه در حالی کشف شد که در وضعیت غیرعملیاتی قرار داشت و هیچ ابزاری برای ذخیره اطلاعات یا انتقال از راه دور صوت‌های ضبط شده، یافت نشد.

در حالی که مقامات اوکراینی تاکید دارند این دستگاه غیرفعال بوده و مستقیم نه در دفتر زالوژنی بلکه در مکانی که احتمال استفاده او در آینده از آنجا وجود داشته، کشف شده، معاون سابق وزیر دفاع اوکراین آنا مالیار گفت درز اطلاعات طبقه‌بندی شده از مقرهای نظامی این کشور در گذشته بیش از یک بار رخ داده است. 

این خبر در حالی است که مدتی پیش هم اختلافات این فرمانده ارشد اوکراینی با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی خبرساز شد. زالوژنی در مصاحبه اکتبر با نشریه اکونومیست گفته بود جنگ با روسیه وارد بن‌بست شده که دفتر زلنسکی علناً او را مورد سرزنش قرار داد و حتی یکی از معاونان ارشدش را اخراج کرد. رئیس‌جمهور اوکراین به فرمانده ارشد خود هشدار داد از سیاست دور بماند و مدعی شد «این که یک شخصیت نظامی مانند یک سیاستمدار رفتار کند، اشتباه بزرگی است».

با این حال، نظرسنجی‌ها از محبوبیت زالوژنی حکایت دارد و طبق آن‌ها، اعتماد اوکراینی‌ها به او بیشتر از زلنسکی است و در یک انتخابات فرضی می‌تواند رئیس‌جمهور اوکراین را شکست دهد.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) سرگئی ناریشکین هفته گذشته گفت وزرای خارجه ناتو در نوامبر درباره جایگزینی زلنسکی صحبت کرده‌اند که ظاهراً زالوژنی در میان مدعیان اصلی بوده است. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608433

مهمترین اخبار ایران و جهان: