نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 22:48

انجام خدمات زیباسازی در مدارس رشت با هدف ایجاد شور و انگیزه بین دانش‌آموزان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر نگاه حمایتی مجموعه مدیریت شهری رشت نسبت به مباحث آموزشی گفت: به منظور ارائه خدمات به مدارس و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در بین دانش آموزان، در سال جاری ۴۵ مدرسه تحت پوشش خدمات زیباسازی و رنگ‌آمیزی توسط سازمان سیما و منظر شهرداری رشت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز به همراه جمعی از اعضای شورا و شهردار رشت در دیدار با مدیر کل جدید آموزش و پرورش گیلان در دفتر آن اداره کل ضمن تبریک انتصاب وی اظهار کرد: جایگاه مدیر کل آموزش و پرورش به واسطه اینکه با حوزه تعلیم و تربیت آینده‌سازان این کشور ارتباط تنگاتنگ دارد بسیار حائز اهمیت و حساس است. 

وی با مخاطب قرار دادن مدیر کل جدید آموزش و پرورش گیلان افزود: آموزش و پرورش امانتدار مردم است و یقینا حفظ صحیح این امانت، آینده کشور را تضمین می‌کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه فرزندان این شهر و دیار همانند دیگر همسن و سالان خود در طول روز ساعات زیادی را در مدارس سپری می‌کنند، تصریح کرد: همه ما مدیون زحمات مجموعه آموزش و پرورش و بالاخص معلمین خود هستیم و بسیاری از افراد که جزو بدنه و نیروی این مجموعه تاثیرگذار هستند از انتخاب مدیر کل جدید آموزش و پرورش گیلان رضایت خاطر دارند. 

کارگرنیا با اشاره به اینکه بهره‌مندی از تجارب مدیران پیشین می‌تواند در رفع نقایص و دغدغه‌ها تاثیرگذار باشد، بیان کرد: شورای ششم رشت همواره قدردان مدیران متعهد و خدمتگزار به مردم است و نهایت همکاری را با این مدیران دارد. 

وی به خدمات مجموعه شهری رشت نسبت به مدارس سطح شهر اشاره کرد و افزود: در این راستا و به منظور ارائه خدمات به مدارس و با هدف ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در بین دانش‌آموزان، در سال جاری ۴۵ مدرسه تحت پوشش خدمات زیباسازی و رنگ‌آمیزی توسط سازمان سیما و منظر شهرداری رشت قرار گرفت. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه معتقدیم هر اقدامی که موجب ارتقای سطح آموزش و انگیزه دانش‌آموزان به منظور فراگیری علم و دانش شود در واقع سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش است، گفت: دانش‌آموزان و معلمین باید در فضای مناسب آموزشی حضور داشته باشند و مجموعه مدیریت شهری رشت نیز در این باره همکاری‌های لازم را دارد. 

شهرداری‌ها در گذشته متولی اصلی مدارس بودند 

مدیر کل اداره آموزش و پرورش گیلان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از تعاملی که ما بین آموزش و پرورش و مجموعه مدیریت شهری رشت در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: همه چیز در کتاب‌های تحصیلی نوشته نشده و برخی آموزش‌ها در عمل و با تجربه و گفتمان به دانش‌آموزان انتقال پیدا می‌کند. 

محمدحسین رمضانی با اشاره به اینکه معتقدیم در تمامی امور می‌توانیم روی ظرفیت و قابلیت‌های دانش‌آموزان حساب کنیم، افزود: اینکه اسناد مدارس در قدیم به نام بلدیه صادر می‌شد نشان از این مطلب است که بلدیه‌ها، مدارس را برپا می‌کردند و متولی اصلی مدارس، شهرداری‌ها بودند. 

وی با تاکید به اینکه هم افزایی مدیران شهری و مدارس میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد، گفت: ما این تعامل را به فال نیک می‌گیریم. 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه شورای ششم رشت را وزین و علمی دیدم، یان کرد: حضور پرتعداد و حداکثری اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در این جلسه نشان از نگرش مدبرانه حاضران دارد که احترام به جایگاه معلمان و تعامل با آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار داده اند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539277

مهمترین اخبار ایران و جهان: